Końskie 27.08.2013
Znak: ZP. RB. 271.1.89.2013
ZAPROSZENIE
DO ZŁOŻENIA OFERTY
na:
Remont mostów drewnianych na drodze Barycz - Kornica
Zapraszam do złożenia oferty cenowej na realizacje zadania pn.: Remont mostów drewnianych na drodze Barycz – Kornica.
Przedmiotem zamówienia jest remont dwóch mostów drewnianych polegający na wymianie pokładu jezdnego (dolnego i górnego) wraz z barierami. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają kosztorysy ofertowe stanowiące załącznik do zaproszenia.
Ofertę można przekazać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną do 02.09.2013r.
adres poczty elektronicznej rbanach@umkonskie.pl Fax: (0-41) 372 -29-55
4. Do oferty należy dołączyć kosztorysy ofertowe.
5. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy
(załącznik nr 2).
Załączniki:
Załącznik nr 1
Formularz ofertowy
OFERTA CENOWA
NA WYKONANIE ZADANIA
Remont mostów drewnianych na drodze Barycz - Kornica
STRONA ZAMAWIAJĄCA
GMINA KOŃSKIE
26-200 KOŃSKIE, ul. PARTYZANTÓW 1
OFERTA ZŁOŻONA PRZEZ
Pełna nazwa wykonawcy: ................................................................................................................................
Dokładny adres: ...............................................................................................................................
Telefon: ......................................................................................
faks:............................................... e-mail:………………………………………
NIP……………… ………….… REGON……………...………………………
Nazwisko osoby do kontaktu …………….………………………………
Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia w następujacej cenie:
Wartość brutto .............................zł
(słownie:.....................................................................................................................................)
Szczegóły określają załączone do oferty kosztorysy ofertowe
1. Deklarujemy realizację przedmiotowego zadania w terminie 45 dni od daty podpisania umowy.
2. Wykonawca udziela 36 miesięcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty.
3. W pełni akceptujemy postanowienia zawarte w projekcie umowy.
4. Akceptujemy termin dokonania zapłaty tj. 30 dni od daty złożenia faktury.
5. W przypadku wybrania Naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy
w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
......................dn................ .................................................
(pieczęć i podpis wykonawcy)
Załącznik nr 2
Projekt umowy
Umowa nr ………………………
zawarta w dniu ...............................2013r. w Końskich, pomiędzy Gminą Końskie, 26 – 200 Końskie ul. Partyzantów 1 zwanym w dalszej części umowy Zamawiającym, reprezentowanym przez:
Burmistrza Miasta i Gminy Końskie- Michała Cichockiego
przy kontrasygnacie Skarbnika- Beaty Lis
a
.......................................................................................................................................................
reprezentowanym przez :..............................................................................................................
zwanym dalej „Wykonawcą”
§ 1
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania remonty mostów drewnianych na drodze Barycz – Kornica. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają załączniki nr 1,2 (kosztorys ofertowy).
2. Zamówienie realizowane będzie na podstawie niniejszej umowy zgodnie z: kosztorysem ofertowym stanowiącym załączniki nr 1,2.
§ 2
Wykonawca oświadcza, iż posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia.
§ 3
Termin rozpoczęcia robót ustala się na dzień podpisania umowy:…………………….
a zakończenia robót: ……………. dni od daty podpisania umowy.
§ 4
………………………… tel. kom ……………………
§ 5
1. Strony ustalają wartość przedmiotu zamówienia wraz z podatkiem VAT na kwotę
w wysokości …………………………. zł (słownie: …………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………..
2. Kwota określona w ust. 1 jest stała i zawiera wszelkie koszty związane z realizacją zadania.
3. Podstawą do wypłaty wynagrodzenia będą faktura VAT wystawiona przez Wykonawcę, oraz protokół końcowy spisany przez Strony umowy.
4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie zapłacone w ciągu 30 dni od daty przedłożenia faktury wraz z protokołem końcowym.
§ 6
§7
1. Wykonawca oświadcza, iż następujące prace wykona samodzielnie:
a)……………………………………………………………………….
b)……………………………………………………………………….
c)……………………………………………………………………….
2. Wykonawca oświadcza, iż następujące prace wykona przez podwykonawców:
a)……………………………………………………………………….
b)……………………………………………………………………….
c)……………………………………………………………………….
§ 8
§ 9
Wykonawca udziela 36 miesięcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty.
§ 10
§ 11
a) w razie nieterminowego wykonania przedmiotu umowy w wysokości 0,5% całkowitej wartości umowy za każdy dzień zwłoki. Całkowita kwota kar umownych nie może przekroczyć 20% ceny umownej,
b) w razie nieterminowego usuwania usterek w wysokości 1% za każdy dzień zwłoki, lecz nie więcej niż 50% wartości umowy,
c) za odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze Stron z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 20% wynagrodzenia umownego,
3. Strony zastrzegają sobie możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego
na zasadach ogólnych, przewyższającego wysokość kar umownych.
4. Zamawiający ma prawo potrącić kary umowne, o których mowa w ust. 1 z faktury Wykonawcy.
§12
Za nieterminową płatność faktury o której mowa w § ust. 3 i 4 Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki w wysokości ustawowej.
§ 13
Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 14
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 15
Sprawy sporne wynikające z realizacji niniejszej umowy będą rozstrzygane przez Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
§ 16
Umowę niniejszą sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
............................................... ……………………………..
/Wykonawca / / Zamawiający /
Załącznik nr 1
Kosztorys ofertowy
Most nr 1 dł. 16 m na drodze gminnej Barycz - Kornica
Lp. |
Wyszczególnienie robót |
Jedn. |
Ilość |
Cena jedn. |
Wartość zł (netto) |
Rozbiórka istniejących barier mostowych wraz z belką podporęczową. |
mb |
34 |
|
|
|
Rozbiórka pokładu górnego z bali 50mm wraz z odwozem na odległość 10 km 16 mx 4 m = 64 m2 |
m2 |
64 |
|
|
|
Rozbiórka pokładu dolnego z bali 100 mm wraz z odwozem j. w. 16 mx 4 m= 64 m2 |
m2 |
64 |
|
|
|
Oczyszczenie poprzecznic drewnianych oraz wykonanie izolacji z papy na wszystkich poprzecznicach 18szt x (4,5 m x 0,5 m) = 40,5 m2 |
m2 |
40,5 |
|
|
|
Wykonanie pokładu dolnego z nowych bali impregnowanych gr.100 mm i min. szer. bala200 mm dł. 16 mx 4,0 mszer. = 64 m2 |
m2 |
64 |
|
|
|
Wykonanie pokładu górnego z nowych bali impregnowanych gr.50 mm i min szer. bala150 mm dł. 16 mx 4,0 mszer. = 64 m2 |
m2 |
64 |
|
|
|
Wykonanie nowych barier drewnianych z krawędziaka14 cmx14 cmoraz przeciągów z bali (gr.50 mmi szer.100 mm) 2 x 17 mb = 34 mb |
mb |
34 |
|
|
|
Wykonanie belki podporęczowej ( po obu stronach) z krawędziaka 14 x14 cm 2 x 16 mb = 32 mb |
mb |
32 |
|
|
|
Naprawa opierzenia podtrzymującego nasyp z obu stron (bale drewniane gr.100 mm) |
mb |
20 |
|
|
|
RAZEM |
Netto: |
|
|||
VAT 23 % |
|
||||
Brutto: |
|
Załącznik nr 2
Kosztorys ofertowy
Most nr 2 dł. 9,3 m na drodze gminnej Barycz - Kornica
Lp. |
Wyszczególnienie robót |
Jedn. |
Ilość |
Cena jedn. |
Wartość zł (netto) |
Rozbiórka istniejących barier mostowych wraz z belką podporęczową 10 mx2 m= 10 mb |
mb |
20 |
|
|
|
Rozbiórka pokładu górnego z bali 50mm wraz z odwozem na odległość 10 km (9,3 mx 4,5 m) = 41,85 m2 |
m2 |
41,85 |
|
|
|
Rozbiórka pokładu dolnego z bali 100 mm wraz z odwozem j. w. (9,3 mx 4,5 m) = 41,85 m2 |
m2 |
41,85 |
|
|
|
Oczyszczenie poprzecznic drewnianych oraz wykonanie izolacji z papy na wszystkich poprzecznicach |
m2 |
25 |
|
|
|
Wykonanie pokładu dolnego z nowych bali impregnowanych gr.100 mm i min. szer. bala200 mm dł. 9,3 mx 4,5 mszer. = 41,85 m2 |
m2 |
41,85 |
|
|
|
Wykonanie pokładu górnego z nowych bali impregnowanych gr.50 mm i min szer. bala150 mm dł. 9,3 mx 4,5 mszer. = 41,85 m2 |
m2 |
41,85 |
|
|
|
Wykonanie nowych barier drewnianych z krawędziaka 14 x14 cmoraz przeciągów z bali gr.50 mmi szer.100 mm, 2 x 10 mb = 20 mb |
mb |
20 |
|
|
|
Wykonanie belki podporęczowej ( po obu stronach) z krawędziaka 14 x14 cm 2 x 9,3 mb = 18,6 mb |
mb |
18,6 |
|
|
|
RAZEM |
Netto: |
|
|||
VAT 23 % |
|
||||
Brutto: |
|
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
M - 00.00.01
REMONT TYMCZASOWYCH
MOSTÓW DREWNIANYCH
w ciągu drogi gminnej Barycz, – Kornica
Końskie 2013
SPIS TREŚCI
1. WSTĘP
2. MATERIAŁY
3. sprzęt
4. wykonanie robót
5. kontrola jakości robót
6. obmiar robót
7. odbiór robót
8. podstawa płatności
9. przepisy związane
10. ZAŁĄCZNIKI
1. WSTĘP
1.1. Przedmiot SST
Przedmiotem niniejszej szczegółowej specyfikacji technicznej (SST) są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót związanych z remontu mostu drewnianego tymczasowego.
1.2. Zakres stosowania SST
Szczegółowa specyfikacja techniczna (SST) stosowana jest przy zleceniu i realizacji robót polegających na remoncie tymczasowego mostu drewnianego na drodze gminnej Barycz – Kornica.
1.3. Zakres robót objętych SST
Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą zasad prowadzenia robót związanych
z wykonaniem i odbiorem remontu mostu drewnianego, obejmującego część jezdną mostu
z wymianą oczepów, pokładu dolnego i górnego, oraz barier drewnianych. .
1.4. Określenia podstawowe
1.4.1. Budowla drogowa - Budowla drogowa - obiekt budowlany, nie będący budynkiem, stanowiący całość techniczno-użytkową (droga) albo jego część stanowiącą odrębny element konstrukcyjny lub technologiczny (obiekt mostowy, korpus ziemny, węzeł).
1.4.2. Most - obiekt zbudowany nad przeszkodą wodną dla zapewnienia komunikacji drogowej i ruchu pieszego.
1.4.3. Obiekt mostowy - most, wiadukt, estakada, tunel, kładka dla pieszych i przepust.
1.4.4. Długość mostu - odległość między zewnętrznymi krawędziami pomostu, a w przypadku mostów łukowych z nadsypką - odległość w świetle podstaw sklepienia mierzona w osi jezdni drogowej.
1.4.5. Rozpiętość teoretyczna - odległość między punktami podparcia (łożyskami), przęsła mostowego.
1.4.6. Szerokość całkowita obiektu (mostu / wiaduktu) - odległość między zewnętrznymi krawędziami konstrukcji obiektu, mierzona w linii prostopadłej do osi podłużnej, obejmuje całkowitą szerokość konstrukcyjną ustroju niosącego.
1.4.7. Szerokość użytkowa obiektu - szerokość jezdni (nawierzchni) przeznaczona dla poszczególnych rodzajów ruchu oraz szerokość chodników mierzona w świetle poręczy mostowych z wyłączeniem konstrukcji przy jezdni dołem oddzielającej ruch kołowy od ruchu pieszego.
1.4.8. Niweleta - wysokościowe i geometryczne rozwinięcie na płaszczyźnie pionowego przekroju w osi drogi lub obiektu mostowego.
1.4.9. Inżynier / Kierownik projektu / Koordynator - osoba wymieniona w Umowie na wykonanie robót, upoważniona przez Zamawiającego do podejmowania decyzji w sprawach realizacji Przedmiotu Umowy w granicach określonych Umową.
2. MATERIAŁY
2.1. Rodzaje materiałów do wykonania remontu mostu.
Do wykonania wszystkich elementów drewnianych mostu należy użyć drzewa sosnowego min kl. II impregnowany
- pokład dolny drewniany – bale okantowane gr.100 mm– impregnowane przed ułożeniem, przybijane do poprzecznic wzdłuż mostu z odstępami między balami od 2 ÷4 cm,
Most Nr 1 – 64 m2- 6,4 m3
Most Nr 2 – 41,85 m2- 4,185 m3
- pokład górny drewniany – bale okantowane gr.50 mmimpregnowane przed ułożeniem, przybijane szczelnie do podkładu dolnego,
Most Nr 1 - 6,4 m2 – 3,2 m3
Most Nr 2 – 41,85 m2– 2,1 m3
- bariery drewniane impregnowane (obustronnie) –z krawędziaka 140mm x 140mm – przeciągi z bali 50mm x 100mm
- belka podporęczowa (drewniana) impregnowana z krawędziaka 140mm x 140mm
- papa izolacyjna do zabezpieczenia poprzecznic przed działaniami wody opadowej
Materiały tj. drewno z rozbiórki należy odwieź w miejsce wskazane przez Koordynatora
3. sprzęt
3.1. Sprzęt stosowany do wykonania remontu mostu
W zależności od zakresu robót oraz sposobów ich wykonania. Wykonanie powinno wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu:
- samochodów skrzyniowych do przewozu materiału drewnianego,
- piły mechanicznej spalinowej do cięcia drewna.
4.0. Wykonanie robót
4.1. Zasady wykonania robót
Sposób wykonania robót przy remoncie mostu drewnianego powinien być zgodny z dokumentacją techniczną i SST. W przypadku braku wystarczających danych należy korzystać z ustaleń podanych w niniejszej specyfikacji.
Podstawowe czynności przy wykonywaniu robót obejmują:
- roboty przygotowawcze,
- roboty remontowe mostu
- roboty wykończeniowe.
4.2. Roboty przygotowawcze
Przed przystąpieniem do robót należy:
- ustalić lokalizację terenu robót wspólnie z koordynatorem
- wykonać i ustawić oznakowanie pionowe na czas prowadzenia robót
- przygotować materiał drzewny tzn. wykonać konserwację zgodnie z zatwierdzonym schematem oznakowania drewna – impregnatem.
4.3. Roboty remontowe
Wszystkie prace remontowe wykonać przy zamkniętym ruchu przez obiekt mostowy
wg następującej kolejności robót:
- rozbiórka istniejących barier drewnianych,
- rozbiórka podkładu górnego gr.50 mm
- rozbiórka podkładu górnego gr.100 mm
- wykonanie izolacji z papy na wszystkich poprzecznicach ( góra poprzecznic – paski szer,0,6m x dl. poprzecznic ) wykonanie pokładu dolnego z bali100 mw rozstawie od 2-4 cm(przybicie gwoździami 8-10 cal.)
- wykonanie pokładu górnego z bali50 mm(przybite szczelnie gwoździami 6-7 cal.)
- wykonanie barier drewnianych wraz z belka podporęczową
- naprawa opierzenia z obu str. mostu podtrzymującego nasyp
4.4 . Roboty wykończeniowe
Do robót wykończeniowych należą prace związane z dostosowaniem wykonanych robót
do istniejących warunków terenowych tj.
- uporządkowanie terenu robót, przywrócenie do stanu pierwotnego
- wyrównanie pasa drogowego( wjazdy na most) tj.: jezdni, poboczy
- zdjęcie oznakowania pionowego ustanowionego na czas budowy.
5.0 Kontrola jakości robót
Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości wbudowanych materiałów.
W programie zapewnienia jakości Wykonawca powinien określić zmierzony sposób wykonywania robót, możliwości techniczne, kadrowe i plan organizacji robót zgodnie
z dokumentacją projektową SST oraz ustaleniami z koordynatorem.
Przed przystąpieniem do robót Wykonawca powinien:
- uzyskać wymagane dokumenty, dopuszczające wyroby budowlane (drewno- gat. I,II )
do obrotu i powszechnego stosowania (certyfikaty na znak bezpieczeństwa, aprobaty techniczne, certyfikaty zgodności deklaruje zgodności ew. badanie materiałów wykonane przez dostawców itp.)
Wszelkie dokumenty oraz wyniki badań Wykonawca przedstawia koordynatorowi
do akceptacji.
Po zakończeniu robót należy sprawdzić wizualnie
- wygląd zewnętrzny całości remontowanego obiektu mostowego
-sposób i gęstość mocowania poprzecznic do dźwigarów nośnych oraz przybicia pokładu dolnego i górnego.
6.0 Obmiar robót
Obmiar robót będzie określać faktyczny zakres wykonywanych robót zgodnie
z dokumentacją projektową, SST jednostkach ustalonych w przedmiarze robót oraz
w kosztorysie.
Wyniki obmiaru będą wpisane do książki obmiaru .
Jakikolwiek błąd lub przeczenie (opuszczenie) w ilościach podanych w ślepym kosztorysie lub w SST nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ukończenia wszystkich robót. Dodatkowe dane zostaną poprawione na piśmie wg. instrukcji Inżyniera/Kierownika projektu.
Jednostkami obmiarowymi przy wykonaniu robót są:
mb - wykonanie barier ochronnych na moście
m2 - wykonanie pokładu dolnego i górnego
7.0 Odbiór robót
W czasie wykonywania robót wszystkie elementy remontowanego mostu: pokład dolny, górny i bariera ochronna zostaną kolejno odebrane przez Inżyniera/Kierownika projektu
z wpisem do dziennika budowy lub książki obmiaru.
Odbiór końcowy poprzedzony odbiorami zamykającymi może nastąpić wówczas gdy roboty wykonane zostały zgodnie z przedmiotem, a ewentualne odstępstwa w czasie odbiorów nie odbiegają od dopuszczalnych tolerancji.
Odbiór ostateczny polega na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania robót
w odniesieniu do ilości, jakości i wartości.
Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru ostatecznego będzie stwierdzone przez Wykonawcę wpisem do dziennika budowy wpisem z powiadomieniem o tym fakcie Inżyniera/Kierownika projektu.
Odbioru ostatecznego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego
w obecności Inżyniera/Kierownika projektu i Wykonawcy zgodnie z Umową.
8.0 Podstawa płatności
Podstawą płatności jest cena jednostkowa skalkulowana przez Wykonawcę za jednostkę obmiarową ustaloną na podstawie przedmiaru dla danej pozycji kosztorysu i obejmuje:
- rozbiórkę oraz wykonanie nowych barier mostowych, - mb
- rozbiórkę oraz wykonanie pokładu dolnego, górnego - m2
Do cen jednostkowych nie należy wliczać podatku VAT.
9.0 Przepisy związane
9.1 - Ustawa z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo budowlane (Dz.U. Nr 89 poz. 414
z późniejszymi zmianami)
- Zarządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 19 listopada 2001r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki oraz tablicy informacyjnej (Dz.U. Nr 138 poz. 1555)
- Ustawa z dn. 21 marca 1985r. i drogach publicznych ( Dz.U. Nr 14 poz. 60 z późniejszymi zmianami).
9.2 -Podręczniki i przepisy utrzymania mostów.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie