Ogłoszenia o przetargach

Polska-Końskie: Usługi wywozu odpadów 2016/S 145-262398 Ogłoszenie o zamówieniu Usługi

Dz.U./S S145
29/07/2016
262398-2016-PL

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:262398-2016:TEXT:PL:HTML

 

Polska-Końskie: Usługi wywozu odpadów
2016/S 145-262398
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi

 

Dyrektywa 2004/18/WE

 


 

Znak: ZP-271.1/36/2016/EP

Końskie, dn. 22.08.2016r.

 

Otrzymują uczestnicy postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Końskie.

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164) udziela odpowiedzi do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w związku z otrzymanym pytaniem:

Pytanie 1.
Zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych w art. 142 ust. 5 ustawy PZP, jest następujący zapis:
„Umowa zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy zawiera postanowienia o zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany:
1)    Stawki podatku od towarów i usług
2)    Wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na  podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, Dziennik Ustaw – 4 Poz. 1232
3)    Zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę”
W projekcie umowy § 11 pkt 2 Zamawiający dopuszcza zmianę umowy tylko w przypadku zmiany podatku VAT,  natomiast nie przewiduje zmian umowy dotyczących art. 142 pkt 5 ppkt 2 i ppkt 3.

Wnosimy o zmianę projektu umowy tak aby zostały uwzględnione wszystkie podpunkty zawarte w art. 142 pkt 5.
Odp.
Zamawiający modyfikuje zapisy projektu umowy w następujący sposób:

W § 11 ust. 2 pkt 2 i pkt 3 otrzymuje brzmienie:
2)    przewiduje zmianę umowy w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na  podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3)    przewiduje zmianę umowy w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
Dodaje się ust. 3 do § 11, o następującej treści:
3. Zmiany o których mowa w § 11 ust. 2 pkt 1-3 zostaną uwzględnione przez Zamawiającego pod warunkiem, iż Wykonawca w terminie 30 dni od daty zaistnienia przedmiotowej zmiany przedłoży do Zamawiającego wniosek, w którym wykaże i udokumentuje rzeczywisty wpływ zmiany określonej w ust. 2 pkt 1-3 na koszty wykonania zamówienia, przedstawiając w tym szczegółowe wyliczenia i zależności pomiędzy przedmiotową zmianą, a wzrostem kosztów realizacji umowy.
Zamawiający w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku ocenia czy Wykonawca wykazał rzeczywisty wpływ zmian na wzrost kosztów realizacji Umowy.
Na wykonawcy spoczywa ciężar wykazania wpływu zmiany o której mowa w ust. 2 pkt 1-3 na koszty wykonania zamówienia.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 29.07.2016
Dokument wytworzony przez: Referat Zamówień Publicznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 lipca 2016 10:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 1455
22 sierpnia 2016 13:38 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 lipca 2016 11:02 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [zalaczniki_odbior_odpadow_lipiec_2016.zip] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 lipca 2016 11:02 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [siwz_odbior_odpadow_lipiec_2016.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)