Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie, w technologiach określonych w 3 następujących zadaniach: Zadanie nr 1. Przebudowa drogi gminnej w Gracuchu W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyrównanie istniejącej nawierzchni równiarką drogową do rzędnego profilu z zagęszczeniem walcami, - uzupełnienie istniejącej podbudowy kruszywem frakcji 0-31mm, średnio 8cm grubości z zagęszczeniem walcami, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 4cm, (433m dł.x4,5m szer.), - regulacja studzienek kanalizacyjnych i zaworów wodnych, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm, - utwardzenie poboczy kruszywem 0-31mm, szerokości 0,75m, grubości 10cm z zagęszczeniem Szczegółowe warunki techniczne wykonania i odbioru robót określają specyfikacje techniczne oraz przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy. i Zadanie nr 2 Przebudowa drogi gminnej ul. Środkowej w Rogowie W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyrównanie istniejącej nawierzchni równiarką drogową do rzędnego profilu z zagęszczeniem walcami, - uzupełnienie istniejącej podbudowy kruszywem frakcji 0-31mm, średnio 5cm grubości z zagęszczeniem walcami, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 4cm, - regulacja studzienek kanalizacyjnych i zaworów wodnych, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm, (226m dł.x4m szer.), - wykonanie odwodnienia na długości 97m po jednej stronie (w kierunku dr. woj.) poprzez ułożenie ścieku z korytek betonowych typu K-2 50*50*15 przy krawędzi jezdni na podbudowie z chudego betonu gr 10cm. - utwardzenie poboczy kruszywem 0-31mm, szerokości 0,5m, grubości 10cm z zagęszczeniem Szczegółowe warunki techniczne wykonania i odbioru robót określają specyfikacje techniczne oraz przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy i Zadanie nr 3 Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Dolnej w Rogowie W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyrównanie istniejącej nawierzchni równiarką drogową do rzędnego profilu z zagęszczeniem walcami, - uzupełnienie istniejącej podbudowy kruszywem frakcji 0-31mm, średnio 7cm grubości
z zagęszczeniem walcami, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 4cm, szerokości 4,5m - regulacja studzienek kanalizacyjnych i zaworów wodnych, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,(90 m x 4,5m szer), - utwardzenie poboczy kruszywem 0-31mm, szerokości 0,75m, grubości 10cm z zagęszczeniem. Szczegółowe warunki techniczne wykonania i odbioru robót określają specyfikacje techniczne oraz przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy Każdy Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej na miejscu planowanej budowy celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będący przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzenia placu budowy poniesie Wykonawca..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono
w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. c) kosztorys ofertowy- z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia wszelkie błędy wynikające z dokumentu o którym mowa nie będą miały wpływu na ocenę oferty. d) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. UWAGA dot.III.4.1 Dowodami są: poświadczenie, oraz inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. w miejsce poświadczeń Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.plSpecyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1, pok. 18.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 30.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1, pok. 24 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Znak: ZP-271.1/10/2013.EP
Końskie, 19.04.2013
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie”
Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp, Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ.
W miejsce zapisu: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, wprowadza się zapis: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Znak: ZP - 271.1/10/2013/E.P.
Końskie 22.04.2013
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania przetargowego pod nazwą: Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie.
Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi.
1. Brak jest w umowie jakichkolwiek przesłanek jej zmiany w tym tak istotnych dot. możliwości przesunięcia terminu (okoliczności niezależne od wykonawcy) jak: działania czy zaniechania organów administracyjnych, okoliczności zawinione przez zamawiającego, błędy dokumentacji, odmienne od przyjętych w dokumentacji, warunki gruntowo - terenowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót. Mając na uwadze przepis art. 144 PZP uniemożliwiający jakiekolwiek zmiany w braku stosownych zapisów w umowie, ogłoszeniu czy SIWZ, prosimy o wprowadzenie stosownych zapisów do umowy.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
2. Umowa zakłada, że odbiór końcowy ma być bezusterkowy. Prosimy o potwierdzenie, iż definicja „bezusterkowy” zgodna jest z doktryną i bogatym orzecznictwem Sądu Najwyższego w zakresie obowiązku inwestora do odbioru robót określonego w art. 647 k.c. i obejmuje jedynie wady istotne tj. takie, które uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady nadające się do usunięcia, to zamawiającemu przysługuje uprawnienie do odmowy odbioru do czasu ich usunięcia, natomiast jeżeli w grę wchodzą wady nieusuwalne, to Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie lub odstąpić od umowy, w zależności od przydatności przedmiotu odbioru do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. Za wadę istotną uznać należy wadę która uniemożliwia czynienie właściwego użytku z przedmiotu robót istotnie zmniejszając jego wartość. Natomiast pozostałe wady świadczą o nienależytym wykonaniu zobowiązania. Jedynie wady istotne uzasadniają odmowę odbioru robót, odstąpienie od umowy, a co za tym idzie rzutują na kwestie wymagalności roszczenia o wynagrodzenie za wykonane roboty. Wady zaś nieistotne oznaczają wykonanie zobowiązania, ale w sposób nienależyty co do jakości, rzutując na uprawnienie Zamawiającego, który może domagać się ich usunięcia w oznaczonym terminie bądź obniżenia wynagrodzenia. Pojęcie „bezusterkowy” jest utożsamiane z pojęciem wad istotnych.
3. Jak wynika z zapisu § 12 ust. 5 pkt. b) umowy w razie rozwiązania umowy, wykonawca zabezpieczy przerwane roboty na koszt strony, która od umowy odstąpiła. To oznacza tyle, że koszty takie poniesie ta strona która odstąpi od umowy (w tym Zamawiający) nawet jeśli to nie z jego przyczyny do tego dojdzie. Prosimy o zmianę zapisu tak, aby koszty takie ponosiła strona winna odstąpienia.
Odpowiedź: na podstawie art. 38 ust. 4 PZP Zamawiający wprowadza modyfikacje do SIWZ w rozdziale C – Projekt umowy. W § 12 ust. 5 pkt. b) w miejsce istniejącego zapisu:
b) Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym, na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy, wprowadza się zapis: Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym, na koszt strony, winnej odstąpienia od umowy.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie