Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych , ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723794, faks 041 3754051.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa 172 000 litrów oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.51.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 09.10.2012r. do godziny 09:30 (czasu lokalnego) w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Końskie, 03.10.2012
ZOPO – 65/2012
OTRZYMUJĄ WSZYSCY UCZESTNICY POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.
W związku z otrzymaniem prośby o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem
do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek”, Zamawiający odpowiada na skierowane pytania:
Pytanie Nr 1:
„Zgodnie z art. 88 ust 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku dochodowym (Dz.U.
z 2009 r. Nr 3, poz 11 z późn. zm) podstawą opodatkowania oleju napędowego grzewczego (oleju opałowego) jest ilość wyrażona w litrach w temperaturze +15ºC. W Państwa SIWZ oraz w umowie nie ma informacji o rozliczaniu paliwa w temperaturze referencyjnej +15ºC.
W związku z powyższym prosimy o sprecyzowanie czy dostawa i rozliczenie będzie odbywało się w temperaturze rzeczywistej czy w temperaturze referencyjnej +15ºC.”
Odpowiedź na pytanie Nr 1:
Dostawa i rozliczenie będzie odbywało się w temperaturze referencyjnej +15ºC.
Pytanie Nr 2:
„W § 1 punkt 2 istnieje zapis o dostawie paliwa w terminie 3 dni roboczych. Czy Zamawiający poprzez „dni robocze” rozumie dni od poniedziałku do piątku wyłączając dni ustawowo wolne od pracy? Prosimy o podanie godzin w ciągu, których zamawiający jest
w stanie przyjąć dostawę paliwa”
Odpowiedź na pytanie Nr 2:
Zamawiający poprzez słowa „dni robocze” rozumie dni od poniedziałku do piątku wyłączając dni ustawowo wolne od pracy. Dostawy powinny być realizowane w godzinach 8-15.
Oferenci zobowiązani są uwzględnić powyższe odpowiedzi Zamawiającego podczas sporządzania ofert. Odpowiedzi stanowią integralną część SIWZ.
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 374680-2012 z dnia 2012-10-01 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Końskie
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 172 000 litrów oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.
Termin składania ofert: 2012-10-09
___
Numer ogłoszenia: 380710 - 2012; data zamieszczenia: 04.10.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 374680 - 2012 data 01.10.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723794, fax. 041 3754051.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Końskie, 04.10.2012
ZOPO – 69/2012
OTRZYMUJĄ WSZYSCY UCZESTNICY POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.
W związku z otrzymaniem prośby o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem
do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek”, Zamawiający odpowiada na skierowane pytania:
Pytanie Nr 1:
„Jaka ilość oleju opałowego będzie jednorazowo zamawiana (dostawa cząstkowa)?”
Odpowiedź na pytanie Nr 1:
Dostawa od 1000 litrów.
Pytanie Nr 2:
„W jakich godzinach w ciągu doby będą mogły być realizowane dostawy?”
Odpowiedź na pytanie Nr 2:
Dostawy powinny być realizowane w godzinach 8-15.
Pytanie Nr 3:
„Z uwagi na brak jednolitej definicji dni roboczych prosimy o wyjaśnienie jakie dni należy rozumieć pod tym wyrażeniem użytym w treści wzoru umowy. Czy są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z art.1 ust.1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy (Dz. U. Nr 4 poz.28 z późn.zm.)?”
Odpowiedź na pytanie Nr 3:
Przez „dni robocze” należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku wyłączając dni ustawowo wolne od pracy.
Pytanie Nr 4:
„Jakiej pojemności zbiorniki na olej opałowy znajdują się w poszczególnych placówkach objętych zamówieniem i jaki sposób rozładunku do nich paliwa z autocysterny jest wymagany, grawitacyjny czy przy zastosowaniu pompy przy autocysternie?”
Odpowiedź na pytanie Nr 4:
1. Wymagany sposób rozładunku paliwa do zbiorników: przy zastosowaniu pompy przy autocysternie.
2. Pojemności zbiorników na olej opałowy w poszczególnych placówkach:
LP |
NAZWA PŁATNIKA |
ADRES PŁATNIKA |
ZBIORNIKI |
1 |
Zespół Placówek Oświatowych |
Nowy Kazanów 19, |
4 zbiorniki x 2200 litrów |
2 |
Zespół Szkół |
Rogów, ul. Kozubskiego 18B |
4 zbiorniki x 2000 litrów |
3 |
Zespół Placówek Oświatowych |
Nieświń, ul. Szkolna |
5 zbiorników x 2000 litrów |
4 |
Szkoła Podstawowa |
Modliszewice, ul. Gasińskiego 2, |
4 zbiorniki x 2000 litrów |
5 |
Szkoła Podstawowa |
Nowy Dziebałtów 85, |
4 zbiorniki x 3000 litrów |
Pytanie Nr 5:
„Czy lokalizacja zbiorników/kotłowni nie utrudnia dostaw autocysternami o wymiarach 9,2m/2,8m/3,4m i 14,6m/2,8m/3,6m (długość/szerokość/wysokość)?”
Odpowiedź na pytanie Nr 5:
Zamawiający informuje, iż do placówek w Rogowie, Nieświniu i Dziebałtowie dojazd cysternami o w/w wymiarach jest utrudniony. Zaleca się, by Wykonawca ocenił możliwości dojazdu autocysternami bezpośrednio w placówkach wymienionych w SIWZ.
Pytanie Nr 6:
„Zgodnie z ustawą z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. nr 3, poz 11) podstawą opodatkowania oleju opałowego/oleju napędowego grzewczego jest jego ilość wyrażana w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15ºC. Prosimy więc o określenie czy podstawą do wystawienia faktury będzie ilość dostarczonego oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15ºC zgodna z dowodem wydania z bazy paliw, czy dostarczana ilość oleju opałowego w temperaturze 15ºC wg Państwa przyjęcia z uwzględnieniem normatywnych ubytków (np. wg wskazań zalegalizowane układu pomiarowego z kompensacją do 15ºC przy autocysternie)?”
Odpowiedź na pytanie Nr 6:
Dostawa i rozliczenie będzie odbywało się w temperaturze referencyjnej +15ºC.
Pytanie Nr 7:
„Czy Zamawiający dopuszcza przekazywanie faktur VAT w formie elektronicznej zgodnie z artykułem 106 ust 10 i 11 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28.03.2011r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z 2011r. nr 68, poz. 360)?”
Odpowiedź na pytanie Nr 7:
Nie przewiduje się możliwości przekazywania faktur drogą elektroniczną.
Pytanie Nr 8:
„Czy w opisie Wykonawcy jako strony umowy znajdują się wszystkie wymagane informacje zgodne z art. 206 Kodeksu spółek handlowych jeśli do realizacji zamówienia zostanie wybrana spółka?”
Odpowiedź na pytanie Nr 8:
Wymagania art. 206 Kodeksu spółek handlowych są dla wskazanych tam spółek obligatoryjne.
Pytanie Nr 9:
„Czy w sytuacji niedotrzymania przez Zamawiającego terminu płatności wykonawca będzie mógł wstrzymać dostawy produktów do momentu uregulowania przez Zamawiającego przeterminowanych zobowiązań finansowych?
Z uwagi na dużą wartość umowy wnosimy o wprowadzenie do wzoru umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) zapisów regulujących tą kwestię np. w brzmieniu: „Wykonawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji kolejnego zamówienia w przypadku zaległości płatniczych Zamawiającego. Takie zachowanie Wykonawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy”.”
Odpowiedź na pytanie Nr 9:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu w Załączniku nr 6 do SIWZ o proponowaną treść.
Pytanie Nr 10:
„Od jakiej wartości wynagrodzenia będą liczone kary przewidziane w §5 ust 2-3 wzoru umowy, netto czy brutto? Wnosimy o doprecyzowanie tej kwestii.”
Odpowiedź na pytanie Nr 10:
Kary przewidziane w §5 ust 2-3 wzoru umowy będą liczone w kwotach brutto.
Pytanie Nr 11:
„Zgodnie z art. 89 Ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym warunkiem zakupu oleju opałowego z obniżoną stawką akcyzy tj. w wysokości 232zł od 1000litrów jest złożenie sprzedawcy oświadczenia, że nabywany olej opałowy przeznaczony jest do celów opałowych lub będzie sprzedany z przeznaczeniem do celów opałowych. W przypadku nie złożenia takiego oświadczenia kwota należnej akcyzy wynosi 1822zł od 1000litrów oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15ºC.
W związku z powyższym wnosimy o wprowadzenie do wzoru umowy zapisów regulujących tą kwestię. Proponujemy wprowadzenie poniższych zapisów:
1) Zamawiający zobowiązuje się do składania Wykonawcy oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego wynikających z ustawy o podatku akcyzowym z dnia 06.12.2008r. (wraz z późniejszymi zmianami) każdorazowo przy zakupie oleju opałowego najpóźniej w dniu odbioru paliwa.
2) Jeżeli oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego będą składane przez osoby upoważnione przez Zamawiającego, wówczas Zamawiający zobowiązany jest złożyć Wykonawcy wykaz osób upoważnionych do składania tych oświadczeń.
3) Zamawiający w przypadku nie złożenia oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego lub złożenia nieważnego oświadczenia, będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Wykonawcy odszkodowania obejmującego pełną obowiązującą stawkę podatku akcyzowego dla ilości nabytego oleju opałowego nie potwierdzonej oświadczeniem o jego przeznaczeniu, a także do przejęcia innych obciążeń nałożonych na Wykonawcę wynikających z niedochowania przez Zamawiającego obowiązków wynikających z zakupu produktu z obniżoną stawką podatku akcyzowego.”
Odpowiedź na pytanie Nr 11:
Oświadczenie o przeznaczeniu oleju określa wzór umowy do SIWZ w części nagłówkowej, zdanie ostatnie o treści zmodyfikowanej w informacjach dodatkowych.
Pytanie Nr 12:
„W rozdziale 11 punkt 11.5 SIWZ istnieje zapis „Zastosowane wyliczenie ceny netto w stosunku do ceny hurtowej oleju opałowego z dnia 01.10.2012r. ogłoszonej na stronie internetowej PKN ORLEN – obowiązywać będzie przez cały okres trwania umowy.”
W sprzedaży paliw płynnych w Specyfikacjach stosuje się upusty lub marże od ceny hurtowej publikowanej na stronie producenta PKN ORLEN S.A.. Takie formuły cen stosuje się z powodu nieprzewidywalnych i ciągłych zmian cen paliw. Proszę o sprecyzowanie czy mają państwo na myśli stałą cenę obowiązującą przez cały okres umowy czy może stały upust kwotowy lub % od cen PKN ORLEN obowiązujący przez cały okres umowy?”
Odpowiedź na pytanie Nr 12:
Poprzez zapis zawarty w Rozdziale 11 pkt 11.5 SIWZ rozumieć należy stałą różnicę kwotową pomiędzy oferowaną ceną a ceną opublikowaną na stronie producenta PKN ORLEN z dnia 01.10.2012r.
INFORMACJE DODATKOWE:
Na podstawie art.38 ustawy Pzp, Zamawiający wprowadza modyfikację:
1. w treści nagłówkowej załącznika Nr 6 do SIWZ skreśla się treść:
„W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trakcie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) na dostawę oleju opałowego Strony stanowią, co następuje:”
i zastępuje treścią:
„W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trakcie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) na dostawę oleju opałowego z przeznaczeniem na cele grzewcze w kotłowniach obiektów szkolnych jak w §1, Strony stanowią, co następuje:”
2. w § 5 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ skreśla się treść:
„1. Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w formie kar umownych.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
a) za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1 za każdy dzień zwłoki;
b) z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10% wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1.
3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy
z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia określonego
w § 3 ust. 1.”
i zastępuje treścią:
„1. Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w formie kar umownych.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
c)za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 za każdy dzień zwłoki;
d) z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1.
3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy
z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1.”
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie