Ogłoszenia o przetargach

Końskie: Dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek Numer ogłoszenia: 374680 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Końskie: Dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek
Numer ogłoszenia: 374680 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych , ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723794, faks 041 3754051.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa 172 000 litrów oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.51.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 09.10.2012r. do godziny 09:30 (czasu lokalnego) w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien wykazać aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r nr 89 poz. 625, z późn. zm.).
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien wykazać wykonanie dostaw oleju opałowego, łącznie o wartości brutto nie mniejszej niż 250 000 zł rocznie, z okresu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania dostawy oraz załączy dokumenty potwierdzające, że dostawa została wykonana należycie.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 4 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 4 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 2 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 


 

Końskie, 03.10.2012

ZOPO – 65/2012

 

OTRZYMUJĄ WSZYSCY UCZESTNICY POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.

 

W związku z otrzymaniem prośby o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem
do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek”
, Zamawiający odpowiada na skierowane pytania:

 

Pytanie Nr 1:

„Zgodnie z art. 88 ust 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku dochodowym (Dz.U.
z 2009 r. Nr 3, poz 11 z późn. zm) podstawą opodatkowania oleju napędowego grzewczego (oleju opałowego) jest ilość wyrażona w litrach w temperaturze +15ºC. W Państwa SIWZ oraz w umowie nie ma informacji o rozliczaniu paliwa w temperaturze referencyjnej +15ºC.

W związku z powyższym prosimy o sprecyzowanie czy dostawa i rozliczenie będzie odbywało się w temperaturze rzeczywistej czy w temperaturze referencyjnej +15ºC.”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 1:

Dostawa i rozliczenie będzie odbywało się w temperaturze referencyjnej +15ºC.

 

Pytanie Nr 2:

„W § 1 punkt 2 istnieje zapis o dostawie paliwa w terminie 3 dni roboczych. Czy Zamawiający poprzez „dni robocze” rozumie dni od poniedziałku do piątku wyłączając dni ustawowo wolne od pracy? Prosimy o podanie godzin w ciągu, których zamawiający jest
w stanie przyjąć dostawę paliwa”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 2:

Zamawiający poprzez słowa „dni robocze” rozumie dni od poniedziałku do piątku wyłączając dni ustawowo wolne od pracy. Dostawy powinny być realizowane w godzinach 8-15.

 

Oferenci zobowiązani są uwzględnić powyższe odpowiedzi Zamawiającego podczas sporządzania ofert. Odpowiedzi stanowią integralną część SIWZ.

 


 

Ogłoszenie powiązane:

Ogłoszenie nr 374680-2012 z dnia 2012-10-01 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Końskie
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 172 000 litrów oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.
Termin składania ofert: 2012-10-09

___

Numer ogłoszenia: 380710 - 2012; data zamieszczenia: 04.10.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 374680 - 2012 data 01.10.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zespół Obsługi Placówek Oświatowych, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723794, fax. 041 3754051.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III. 3.1.
  • W ogłoszeniu jest: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien wykazać aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r nr 89 poz. 625, z późn. zm.)..
  • W ogłoszeniu powinno być: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien wykazać aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi wydaną przez Prezesa Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r nr 89 poz. 625, z późn. zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń lub dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ..
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2.
  • W ogłoszeniu jest: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien wykazać wykonanie dostaw oleju opałowego, łącznie o wartości brutto nie mniejszej niż 250 000 zł rocznie, z okresu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania dostawy oraz załączy dokumenty potwierdzające, że dostawa została wykonana należycie..
  • W ogłoszeniu powinno być: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien wykazać wykonanie dostaw oleju opałowego, łącznie o wartości brutto nie mniejszej niż 250 000 zł rocznie, z okresu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania dostawy oraz załączy dokumenty potwierdzające, że dostawa została wykonana należycie. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń lub dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.3.
  • W ogłoszeniu jest: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 4 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku..
  • W ogłoszeniu powinno być: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 4 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń lub dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.4.
  • W ogłoszeniu jest: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 4 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku.
  • W ogłoszeniu powinno być: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 4 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń lub dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.5.
  • W ogłoszeniu jest: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 2 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku.
  • W ogłoszeniu powinno być: Na potwierdzenie spełniania w/w warunku Wykonawca winien przedłożyć oświadczenie- Załącznik nr 2 do SIWZ, potwierdzające spełnianie tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń lub dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.4.2.
  • W ogłoszeniu jest: wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2..
  • W ogłoszeniu powinno być: wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. - zapis zostaje usunięty.

 


 

Końskie, 04.10.2012

ZOPO – 69/2012

 

OTRZYMUJĄ WSZYSCY UCZESTNICY POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego wraz z rozładunkiem do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek.

 

W związku z otrzymaniem prośby o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „dostawa oleju opałowego wraz z rozładunkiem
do jednostek oświatowych, na miejsce wskazane przez dyrektorów tych jednostek”
, Zamawiający odpowiada na skierowane pytania:

 

Pytanie Nr 1:

„Jaka ilość oleju opałowego będzie jednorazowo zamawiana (dostawa cząstkowa)?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 1:

Dostawa od 1000 litrów.

 

Pytanie Nr 2:

„W jakich godzinach w ciągu doby będą mogły być realizowane dostawy?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 2:

Dostawy powinny być realizowane w godzinach 8-15.

 

Pytanie Nr 3:

„Z uwagi na brak jednolitej definicji dni roboczych prosimy o wyjaśnienie jakie dni należy rozumieć pod tym wyrażeniem użytym w treści wzoru umowy. Czy są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z art.1 ust.1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy (Dz. U. Nr 4 poz.28 z późn.zm.)?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 3:

Przez „dni robocze” należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku wyłączając dni ustawowo wolne od pracy.

 

Pytanie Nr 4:

„Jakiej pojemności zbiorniki na olej opałowy znajdują się w poszczególnych placówkach objętych zamówieniem i jaki sposób rozładunku do nich paliwa z autocysterny jest wymagany, grawitacyjny czy przy zastosowaniu pompy przy autocysternie?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 4:

1. Wymagany sposób rozładunku paliwa do zbiorników: przy zastosowaniu pompy przy autocysternie.

2. Pojemności zbiorników na olej opałowy w poszczególnych placówkach:

 

LP

NAZWA  PŁATNIKA

ADRES  PŁATNIKA

ZBIORNIKI

1

Zespół Placówek Oświatowych
w Kazanowie

Nowy Kazanów 19,
26-200 Końskie

4 zbiorniki x 2200 litrów

2

Zespół Szkół
w Rogowie

Rogów, ul. Kozubskiego 18B
26-200 Końskie

4 zbiorniki x 2000 litrów

3

Zespół Placówek Oświatowych
w Nieświniu

Nieświń, ul. Szkolna
6-200 Końskie

5 zbiorników x 2000 litrów

4

Szkoła Podstawowa
w Modliszewicach

Modliszewice, ul. Gasińskiego 2,
26-200 Końskie

4 zbiorniki x 2000 litrów

5

Szkoła Podstawowa
w Dziebałtowie

Nowy Dziebałtów 85,
26-200 Końskie

4 zbiorniki x 3000 litrów

 

Pytanie Nr 5:

„Czy lokalizacja zbiorników/kotłowni nie utrudnia dostaw autocysternami o wymiarach 9,2m/2,8m/3,4m i 14,6m/2,8m/3,6m (długość/szerokość/wysokość)?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 5:

Zamawiający informuje, iż do placówek w Rogowie, Nieświniu i Dziebałtowie dojazd cysternami o w/w wymiarach jest utrudniony. Zaleca się, by Wykonawca ocenił możliwości dojazdu autocysternami bezpośrednio w placówkach wymienionych w SIWZ.

 

Pytanie Nr 6:

„Zgodnie z ustawą z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. nr 3, poz 11) podstawą opodatkowania oleju opałowego/oleju napędowego grzewczego jest jego ilość wyrażana w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15ºC. Prosimy więc o określenie czy podstawą do wystawienia faktury będzie ilość dostarczonego oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15ºC zgodna z dowodem wydania z bazy paliw, czy dostarczana ilość oleju opałowego w temperaturze 15ºC wg Państwa przyjęcia z uwzględnieniem normatywnych ubytków (np. wg wskazań zalegalizowane układu pomiarowego z kompensacją do 15ºC przy autocysternie)?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 6:

Dostawa i rozliczenie będzie odbywało się w temperaturze referencyjnej +15ºC.

 

Pytanie Nr 7:

„Czy Zamawiający dopuszcza przekazywanie faktur VAT w formie elektronicznej zgodnie z artykułem 106 ust 10 i 11 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28.03.2011r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z 2011r. nr 68, poz. 360)?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 7:

Nie przewiduje się możliwości przekazywania faktur drogą elektroniczną.

 

Pytanie Nr 8:

„Czy w opisie Wykonawcy jako strony umowy znajdują się wszystkie wymagane informacje zgodne z art. 206 Kodeksu spółek handlowych jeśli do realizacji zamówienia zostanie wybrana spółka?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 8:

Wymagania art. 206 Kodeksu spółek handlowych są dla wskazanych tam spółek obligatoryjne.

 

Pytanie Nr 9:

„Czy w sytuacji niedotrzymania przez Zamawiającego terminu płatności wykonawca będzie mógł wstrzymać dostawy produktów do momentu uregulowania przez Zamawiającego przeterminowanych zobowiązań finansowych?

Z uwagi na dużą wartość umowy wnosimy o wprowadzenie do wzoru umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) zapisów regulujących tą kwestię np. w brzmieniu: „Wykonawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji kolejnego zamówienia w przypadku zaległości płatniczych Zamawiającego. Takie zachowanie Wykonawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy”.”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 9:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu w Załączniku nr 6 do SIWZ o proponowaną treść.

 

Pytanie Nr 10:

„Od jakiej wartości wynagrodzenia będą liczone kary przewidziane w §5 ust 2-3 wzoru umowy, netto czy brutto? Wnosimy o doprecyzowanie tej kwestii.”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 10:

Kary przewidziane w §5 ust 2-3 wzoru umowy będą liczone w kwotach brutto.

 

Pytanie Nr 11:

„Zgodnie z art. 89 Ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym warunkiem zakupu oleju opałowego z obniżoną stawką akcyzy tj. w wysokości 232zł od 1000litrów jest złożenie sprzedawcy oświadczenia, że nabywany olej opałowy przeznaczony jest do celów opałowych lub będzie sprzedany z przeznaczeniem do celów opałowych. W przypadku nie złożenia takiego oświadczenia kwota należnej akcyzy wynosi 1822zł od 1000litrów oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15ºC.

W związku z powyższym wnosimy o wprowadzenie do wzoru umowy zapisów regulujących tą kwestię. Proponujemy wprowadzenie poniższych zapisów:

1) Zamawiający zobowiązuje się do składania Wykonawcy oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego wynikających z ustawy o podatku akcyzowym z dnia 06.12.2008r. (wraz z późniejszymi zmianami) każdorazowo przy zakupie oleju opałowego najpóźniej w dniu odbioru paliwa.

2) Jeżeli oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego będą składane przez osoby upoważnione przez Zamawiającego, wówczas Zamawiający zobowiązany jest złożyć Wykonawcy wykaz osób upoważnionych do składania tych oświadczeń.

3) Zamawiający w przypadku nie złożenia oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego lub złożenia nieważnego oświadczenia, będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Wykonawcy odszkodowania obejmującego pełną obowiązującą stawkę podatku akcyzowego dla ilości nabytego oleju opałowego nie potwierdzonej oświadczeniem o jego przeznaczeniu, a także do przejęcia innych obciążeń nałożonych na Wykonawcę wynikających z niedochowania przez Zamawiającego obowiązków wynikających z zakupu produktu z obniżoną stawką podatku akcyzowego.”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 11:

Oświadczenie o przeznaczeniu oleju określa wzór umowy do SIWZ w części nagłówkowej, zdanie ostatnie o treści zmodyfikowanej w informacjach dodatkowych.

 

Pytanie Nr 12:

„W rozdziale 11 punkt 11.5 SIWZ istnieje zapis „Zastosowane wyliczenie ceny netto w stosunku do ceny hurtowej oleju opałowego z dnia 01.10.2012r. ogłoszonej na stronie internetowej PKN ORLEN – obowiązywać będzie przez cały okres trwania umowy.”

W sprzedaży paliw płynnych w Specyfikacjach stosuje się upusty lub marże od ceny hurtowej publikowanej na stronie producenta PKN ORLEN S.A.. Takie formuły cen stosuje się z powodu nieprzewidywalnych i ciągłych zmian cen paliw. Proszę o sprecyzowanie czy mają państwo na myśli stałą cenę obowiązującą przez cały okres umowy czy może stały upust kwotowy lub % od cen PKN ORLEN obowiązujący przez cały okres umowy?”

 

Odpowiedź na pytanie Nr 12:

Poprzez zapis zawarty w Rozdziale 11 pkt 11.5 SIWZ rozumieć należy stałą różnicę kwotową pomiędzy oferowaną ceną a ceną opublikowaną na stronie producenta PKN ORLEN z dnia 01.10.2012r.

 

INFORMACJE DODATKOWE:

Na podstawie art.38 ustawy Pzp, Zamawiający wprowadza modyfikację:

1. w treści nagłówkowej załącznika Nr 6 do SIWZ skreśla się treść:

„W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trakcie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póź. zm.)  na dostawę oleju opałowego Strony stanowią, co następuje:”

i zastępuje treścią:

„W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trakcie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póź. zm.)  na dostawę oleju opałowego z przeznaczeniem na cele grzewcze w kotłowniach obiektów szkolnych jak w §1, Strony stanowią, co następuje:”

2. w § 5 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ skreśla się treść:

„1.    Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w formie kar umownych.

2.      Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a)  za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1 za każdy dzień zwłoki;

b)  z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10% wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1.

3.      Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy
z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia określonego
w § 3 ust. 1.”

i zastępuje treścią:

„1.    Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w formie kar umownych.

2.      Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

c)za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1 za każdy dzień zwłoki;

d)  z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1.

3.      Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy
z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 1.”


Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 01.10.2012
Dokument wytworzony przez: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 października 2012 15:28
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 1938
04 października 2012 11:44 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.
04 października 2012 11:19 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.
03 października 2012 10:05 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.