Uchwały z kadencji 2014-2018

Uchwała Nr XXVII/256/2016 Rady Miejskiej w Końskich zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Końskie

UCHWAŁA Nr XXVII/256/2016
RADY MIEJSKIEJ W KOŃSKICH
z dnia 27 października 2016 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Końskie

 

 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, 1579) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250, 1020, 1250), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Końskich, Rada Miejska w Końskich uchwala, co następuje:

 

§ 1. W uchwale Nr XXIV/225/2016 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 29 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Końskie (Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego poz. 2239), w załączniku do uchwały wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 6:
a) w ust. 1 skreśla się pkt 2;
b) skreśla się ust. 3;
2) § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19.1 Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary:
1) zabudowane budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi;
2) zabudowane budynkami użyteczności publiczne;
3) zabudowane budynkami usługowymi, produkcyjnymi i magazynowymi.
2. Deratyzację, o której mowa w ust. 1, przeprowadza się dwa razy w roku w terminach:
1) od 1 marca do 30 kwietnia,
2) od 1 października do 30 listopada.”;
3) skreśla się § 20-22.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Zbigniew Kowalczyk

 

UZASADNIENIE

 

W dniu 29 czerwca 2016 r. Rada Miejska w Końskich podjęła uchwałę Nr XXIV/225/2016 w sprawie uchwalenia Regulaminu szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Końskie. Wojewoda Świętokrzyski, działając na podstawie art. 91 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie uznał, że ww. uchwałę wydano z naruszeniem prawa.
W piśmie z dnia 01.09.2016 r., znak: PNK.I.4131.84.2016 organ nadzoru stwierdził, że przepis art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250, z późn. zm.) zawiera zamknięty katalog wymagań, jakie powinny znaleźć się w regulaminie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Wskazany przepis nie upoważnia do nałożenia na właścicieli nieruchomości obowiązku niezwłocznego usuwania z dachów budynków sopli lodu i nawisów śniegu stanowiących zagrożenie dla przechodniów (§ 6 ust. 1 pkt. 2 Regulaminu) oraz obowiązku usuwania śliskości poprzez posypywanie piaskiem lub innym dopuszczalnym środkiem (§ 6 ust. 3 Regulaminu). Ponadto w rozdziale VIII Regulaminu nie wskazano terminu przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji.
Mając powyższe na uwadze podjęcie uchwały jest uzasadnione.

Wiadomości powiązane

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 27.10.2016
Dokument wytworzony przez: Rada Miejska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 listopada 2016 14:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 2363
14 listopada 2016 14:17 (Jacek Muszyński) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)