Nr sprawy ZP-271/9/7/2012
Końskie, dnia 13.07.2012
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn: Likwidacja hałd przemysłowych poprodukcyjnych dawnych Zakładów Metalurgicznych „ Zamtal” w Końskich w celu usunięcia zagrożenia skażeń wody pitnej dla miasta i gminy Końskie
Gmina Końskie działając zgodnie z art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Likwidacja hałd przemysłowych odpadów poprodukcyjnych dawnych Zakładów Metalurgicznych „Zamtal” w Końskich w celu usunięcia zagrożenia skażenia ujęć wody pitnej dla miasta i gminy Końskie.
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt. 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 roku, Nr 113, poz 759 z późn. zm. Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Uzasadnienie faktyczne:
W wyniku złożonych ofert w ramach przedmiotowego postępowania: tj:
Oferta nr 1- Zakład Odzysku Surowców „ Madrohut” – spółka z.o.o. zapłaci Zamawiającemu 0,20 zł netto za każdą sprzedaną tonę kruszywa pozyskanego z likwidacji hałd, której dotyczy przetarg. Z tytułu likwidacji hałdy i zagospodarowania jej terenu Zamawiający nie poniesie żadnych kosztów/ termin 48 miesięcy od daty podpisania umowy.
Oferta nr 2- Konsorcjum Firm w składzie: 1) Mo-BRUK S.A. – Lider konsorcjum, 33-322 Korzenna, Niecew 68, 2) Firma HALLER S.A.- członek Konsorcjum, 40-833 Katowice, ul. Oborki 133/wartość brutto 583 200 000,00 zł, termin 48 miesięcy od daty podpisania umowy,
Oferta nr 3- Konsorcjum Firm: 1) Marcin Musialski Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe AWANS, 42- 440 Ogrodzieniec ul. 1 Maja 4- lider konsorcjum, 2) Przedsiębiorstwo Przerobu Odpadów „ EKO-VIG” A. Młynarski Sp. j. , 42-300 Myszków 3 ul. Partyzantów 4, wartość brutto 1,23 zł /termin realizacji 42 miesiące od daty podpisania umowy,
wystąpiła okoliczność w której Zamawiający powziął wiadomość dotyczącą możliwości uzyskania dochodu przez Gminę w ramach przedmiotowego postępowania „…spółka z.o.o. zapłaci Zamawiającemu 0,20 zł netto za każdą sprzedaną tonę kruszywa pozyskanego z likwidacji hałd, której dotyczy przetarg. Z tytułu likwidacji hałdy i zagospodarowania jej terenu Zamawiający nie poniesie żadnych kosztów…” (oferta nr 1).
Z uwagi na fakt braku możliwości wyboru oferty nr 1 w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 z późn. zm.), realizacja zamówienia na warunkach określonych w ofercie nr 2 oraz ofercie nr 3, wobec zaistniałej okoliczności wiązałaby się z wyrządzeniem szkody w mieniu publicznym, działanie takie byłoby niecelowym oraz nieuzasadnionym a co za tym idzie godziłoby w interes publiczny. Zamawiający jako jednostka sektora finansów publicznych nie może doprowadzić do wyboru oferty niekorzystnej dla Zamawiającego.
W świetle zaistniałych okoliczności interes publiczny wyrażający się w gospodarnym i efektywnym wydatkowaniu środków publicznych zostałby naruszony w związku z powyższym należało postąpić jak na wstępie.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie