ZP.271.1.43.2019.DS Końskie, dn. 20.12.2019 r.
Otrzymują uczestnicy postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Dostawa 2 szt. niskoemisyjnych autobusów klasy MAXI w ramach projektu pn. „Zintegrowane centrum przesiadkowe na terenie Gminy Końskie” w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa infrastruktury drogowej na potrzeby utworzenia centrum przesiadkowego przy ul. Wojska Polskiego w Końskich’’
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 1843 t.j.) udziela odpowiedzi do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w związku z otrzymanymi pytaniami:
Pytanie nr 1
W SIWZ dotyczących zamówienia na zakup i dostawę 2 sztuk fabrycznie nowych autobusów z napędem konwencjonalnym nie zostały uwzględnione zapisy dotyczące ochrony silnika przed pożarem.
Pożar w autobusie to ogromna strata finansowa dla Miasta, Gminy jak i dla zakładu komunikacji. Dlatego silnik, agregat grzewczy oraz komora silnika powinna zostać zabezpieczona systemem gaśniczym
Z myślą o bezpieczeństwie podróżujących, a w szczególności zniwelowaniu jakichkolwiek strat w taborze, system gaszenia stał się standardem wyposażenia autobusów.
Zgodnie z nowymi przepisami unijnymi dotyczącymi systemów przeciwpożarowych UNECE R107 wszystkie nowe autobusy od 2018-2021 r. (w zależności od kategorii) muszą zostać wyposażone w system gaszenia pożarów.
System FeuTechnik jako jedyny w tej części Europy systemem spełniającym wymogi unijnej Regulacji 107.
Środek gaśniczy z medium proszkowym jest najlepszym akceptowalnym rozwiązaniem dla tego typu autobusów, ponieważ jest:
1) Skuteczny w działaniu, czego dowodem jest zdolność do gaszenia pożarów,
2) Tani w długoletniej eksploatacji albowiem to Zamawiający ponosić będzie koszty eksploatacji i serwisu systemu,
3) Detekcja pneumatyczna stosowana w systemach proszkowych aktywuje się natychmiast po wykryciu źródła pożaru – działa bez zbędnej zwłoki.
W związku z powyższym czy Zamawiający dopuści instalację automatycznego systemu gaszenia oparty na detekcji pneumatycznej, w którym środkiem gaśniczym będzie proszek?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza instalację automatycznego systemu gaszenia w oferowanych pojazdach.
Pytanie nr 2
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.4. ppkt 2.4.1.
Czy Zamawiający dopuści trzy pary drzwi w układzie 2-2-2?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t.j.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (SIWZ – OPZ) w następujący sposób:
- w pkt 2.4.1. zmienia zapis z:
„dwie pary w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.”
na:
„preferowane dwie pary w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.”
Pytanie nr 3
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.6
Czy Zamawiający dopuści siedzenia pasażerskie typu miejskiego (bez wysokiego oparcia), z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, tapicerowane od strony siedziska i oparcia?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania.
Pytanie nr 4
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.13 ppkt 2.13.2
Czy Zamawiający dopuści fotel kierowcy ze stopniową regulacją w pionie i poziomie, która bez problemu umożliwia dopasowanie fotela do indywidualnych potrzeb kierowcy?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t.j.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (SIWZ – OPZ) w następujący sposób:
- w pkt 2.13.2 zmienia zapis z:
„fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym lub hydraulicznym i pełną regulacją bezstopniową, wyposażony w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, zagłówek i co najmniej jeden podłokietnik.”
na:
„fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym lub hydraulicznym, z regulacją o zakresie zapewniającym dostosowanie do indywidualnych potrzeb kierowcy, wyposażony w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, zagłówek i co najmniej jeden podłokietnik.”
Pytanie nr 5
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.13. ppkt 2.13.3
Czy Zamawiający dopuści rolety przeciwsłoneczne na szybach przedniej i bocznej w obrębie stanowiska kierowcy?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie.
Pytanie nr 6
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.16. ppkt 2.16.6
Czy Zamawiający dopuści maksymalne zużycie energii 10 512 000 MJ w okresie pełnego cyklu użytkowania?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania – proponowane maksymalne zużycie energii byłoby aż o ok. 20% większe niż oczekiwane przez Zamawiającego.
Pytanie nr 7
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.16. ppkt 2.16.7
Czy Zamawiający dopuści poziom emisji dwutlenku węgla CO2 nie większy niż 950 g/km?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania – proponowany poziom emisji byłoby aż o ok. 40% większy niż oczekiwany przez Zamawiającego.
Pytanie nr 8
Dot. Tom III Opis Przedmiotu Zamówienia pkt 2.17
Czy Zamawiający dopuści 4-biegową automatyczną skrzynię biegów z retarderem?
Odpowiedź:
Zamawiający częściowo dopuszcza takie rozwiązanie.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t.j.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (SIWZ – OPZ) w następujący sposób:
- w pkt 2.17.1 zmienia zapis z:
„Manualna”
na:
„Manualna lub zautomatyzowana, umożliwiająca zastosowanie przez kierującego automatycznego lub manualnego trybu zmiany biegów”
Pytanie nr 9
Dot. pkt 19 SIWZ (Wymagania dotyczące Zabezpieczenie należytego wykonania umowy)
Z uwagi na ubiegło i tegoroczny, skokowy wzrost cen komponentów oraz kosztów produkcji autobusów, mając na uwadze zmniejszenie tzw. kosztów pośrednich oferty, zwracamy się z prośbą o obniżenie kosztów zabezpieczenia należytego wykonania umowy z 10% do 2 %.
Odpowiedź:
Zamawiający, mając na uwadze przedmiot umowy obejmujący nie tylko dostawę fabrycznie nowych autobusów, ale także zabezpieczenie ich gwarancją i serwisem, nie dopuszcza takiej zmiany.
Pytanie nr 10
Dot. § 5. Oświadczenia Wykonawcy. PKT4.1. TOM II SIWZ (UMOWA)
Czy Zamawiający uzna za warunek spełniony w przypadku gdy Wykonawca ograniczy dostęp do dokumentacji technicznej tylko do wglądu Zamawiającemu. Dokumentacja techniczna zawiera bardzo ważne elementy określające proces produkcji danego pojazdu i jest udostępniana przez producenta autobusów tylko i wyłącznie Zamawiającemu. Powielanie i udostępnianie tak szczegółowych zapisów technicznych nie jest praktykowane przez żadnego z Wykonawców. Dlatego wnosimy o zmianę zapisu w projekcie Umowy który ograniczy dostęp do dokumentacji tylko pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
Odpowiedź:
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t.j.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (SIWZ – OPZ) w następujący sposób:
- w pkt 2.17.1 zmienia zapis z:
„Wykonawca udziela Zamawiającemu niewyłącznej licencji do korzystania z dokumentacji (licencja na dokumentację) oraz z oprogramowania (licencja na oprogramowanie), z prawem udzielania sublicencji osobie trzeciej do wykonywania usług obsługi eksploatacyjnej, przeglądów oraz napraw, zbycia lub oddania jej do korzystania podmiotowi trzeciemu na podstawie jakiegokolwiek tytułu prawnego, uprawniającej do korzystania z przedmiotowej dokumentacji i oprogramowania na następujących polach eksploatacji:
wykorzystywanie dostarczonej dokumentacji i oprogramowania do obsługi eksploatacyjnej, przeglądów oraz napraw przez Zamawiającego lub wskazane przez niego podmioty trzecie;
utrwalanie i zwielokrotnianie dokumentacji w nieograniczonej liczbie egzemplarzy na wszelkich nośnikach dowolnymi technikami, w tym drukarskimi, poligraficznymi, reprograficznymi, informatycznymi, cyfrowymi;
utrwalanie oprogramowania na nośnikach informatycznych;
wprowadzanie i utrwalanie oprogramowania w pamięci komputera i innych urządzeń mikroprocesorowych;
wymiana nośników, na których utrwalono dokumentację lub oprogramowanie oraz przenoszenie dokumentacji lub oprogramowania do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych.”
na:
„Wykonawca udziela Zamawiającemu niewyłącznej licencji do korzystania z dokumentacji (licencja na dokumentację) oraz z oprogramowania (licencja na oprogramowanie), uprawniającej do korzystania z przedmiotowej dokumentacji i oprogramowania na następujących polach eksploatacji:
wykorzystywanie dostarczonej dokumentacji i oprogramowania do obsługi eksploatacyjnej, przeglądów oraz napraw przez Zamawiającego lub wskazane przez niego podmioty trzecie;
utrwalanie i zwielokrotnianie dokumentacji w nieograniczonej liczbie egzemplarzy na wszelkich nośnikach dowolnymi technikami, w tym drukarskimi, poligraficznymi, reprograficznymi, informatycznymi, cyfrowymi;
utrwalanie oprogramowania na nośnikach informatycznych;
wprowadzanie i utrwalanie oprogramowania w pamięci komputera i innych urządzeń mikroprocesorowych;
wymiana nośników, na których utrwalono dokumentację lub oprogramowanie oraz przenoszenie dokumentacji lub oprogramowania do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych.”
Pytanie nr 11
Dot. § 5. Oświadczenia Wykonawcy. PKT 4.2 do 4.5 TOM II SIWZ (UMOWA)
Czy Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku dostarczenia dokumentacji w formie nośników CD. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający może mieć możliwość dostępu do dokumentacji technicznej (w tym min. do katalogów części zamiennych) drogą on-line, wymóg taki jest niepotrzebny i na pewno nie służy ochronie środowiska z uwagi na konieczność drukowania kilku tysięcy stron papieru.
Odpowiedź:
Zamawiający uznaje warunek za spełniony w określonym przypadku.
Pytanie nr 12
Dot. Pkt. I. 8 TOM IV SIWZ (Gwarancja)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie kar z tytułu przestoju autobusu z powodu
naprawy gwarancyjnej trwającej dłużej niż 14 dni roboczych na kwotę 150 zł za każdy dzień
przestoju.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na obniżenie kar, dopuszcza jednak możliwość odstąpienia od naliczenia kar w przypadku nieodpłatnego udostępnienia autobusu zastępującego autobus podlegający naprawie gwarancyjnej.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t.j.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (TOM IV SIWZ – Gwarancja) w następujący sposób:
- w części I pkt 9 zmienia zapis z:
„W przypadku przestoju autobusu z powodu naprawy gwarancyjnej trwającej powyżej 21 dni roboczych, wykonawca na wniosek zamawiającego ma obowiązek dostarczyć zamawiającemu autobus zastępczy na okres dalszej niesprawności. W przypadku jego niedostarczenia, zamawiający może wynająć pojazd zastępczy na koszt wykonawcy na warunkach wg własnego uznania. Parametry techniczne autobusów zastępczych mają odpowiadać parametrom autobusów objętych umową z wyjątkami na które zamawiający wyrazi zgodę. Autobusy zastępcze muszą być gotowe do ruchu (tj. ubezpieczone, zarejestrowane, posiadające aktualny przegląd).”
na:
„Zamawiający może odstąpić od naliczenia kar wskazanych w części I, pkt. 8, pod warunkiem dostarczenia Zamawiającemu autobusu zastępczego na okres niesprawności autobusu podlegającego naprawie gwarancyjnej. Parametry techniczne autobusów zastępczych mają odpowiadać parametrom autobusów objętych umową z wyjątkami na które zamawiający wyrazi zgodę. Autobusy zastępcze muszą być gotowe do ruchu (tj. ubezpieczone, zarejestrowane, posiadające aktualny przegląd).”
Pytanie nr 13
Dot. Pkt II.2 TOM IV SIWZ (Gwarancja)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dokonywanie obsług gwarancyjnych we wskazanej stacji
przez Wykonawcę położonej 130 km od siedziby Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t. j.) zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (TOM IV SIWZ – Gwarancja) w następujący sposób:
- w części II pkt 2 zmienia zapis z:
„Wykonawca przez okres, o którym mowa w ust. 1, zapewnia Zamawiającemu bezpłatne wykonanie obowiązkowych obsług technicznych autobusów w stacji obsługi wskazanej przez Wykonawcę, położonej nie dalej niż 75 km od siedziby Zamawiającego, w zakresie koniecznym do utrzymania gwarancji oraz właściwej eksploatacji autobusów, w tym także w zakresie wymiany materiałów eksploatacyjnych ulegających normalnemu zużyciu w warunkach eksploatacji pojazdów zgodnie z przeznaczeniem oraz z instrukcją obsługi, w tym:
wkładów filtrów,
płynów eksploatacyjnych (olej silnikowy, oleje przekładniowy i hydrauliczny);
smarów;
pasków klinowych;
klocków, okładzin hamulcowych;
tarcz hamulcowych;
ogumienia;”
na:
„Wykonawca przez okres, o którym mowa w ust. 1, zapewnia Zamawiającemu bezpłatne wykonanie obowiązkowych obsług technicznych autobusów w stacji obsługi wskazanej przez Wykonawcę, położonej nie dalej niż 130 km od siedziby Zamawiającego, w zakresie koniecznym do utrzymania gwarancji oraz właściwej eksploatacji autobusów, w tym także w zakresie wymiany materiałów eksploatacyjnych ulegających normalnemu zużyciu w warunkach eksploatacji pojazdów zgodnie z przeznaczeniem oraz z instrukcją obsługi, w tym:
wkładów filtrów,
płynów eksploatacyjnych (olej silnikowy, oleje przekładniowy i hydrauliczny);
smarów;
pasków klinowych;
klocków, okładzin hamulcowych;
tarcz hamulcowych;
ogumienia;”
Pytanie nr 14
Dot. Pkt.II.3 TOM IV SIWZ (Gwarancja)
Zamawiający w czasie trwania gwarancji zobowiązany jest do wykonania okresowych
obsług technicznych wynikających z planu przeglądów. W związku z powyższym prosimy
o określenie przewidywanego rocznego przebiegu autobusu.
Odpowiedź:
Szacowany roczny przebieg autobusu wyniesie ok. 50 tys. km.
Pytanie 15
Dot. TOM III – OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, Szczegółowy opis wymagań technicznych dla autobusów miejskich klasy MAXI, Pkt.12.13.1, Kabina kierowcy
Czy Zamawiający dopuszcza do zaoferowania pojazdu wyposażonego w kabinę typu otwartego z drzwiami osłaniającymi kierowcę na wysokości korpusu? Zapewnia się odpowiedni poziom bezpieczeństwa prowadzącego pojazd dzięki zabudowie fotela w kabinie kierowcy, która umożliwia zajęcie wysokiej pozycji za kierownicą.
Odpowiedź:
Zamawiający uznaje zaproponowane rozwiązanie za kabinę typu półotwartego, czyli częściowo wydzieloną w sposób umożliwiający kontakt z pasażerami.
Pytanie 16
Dot. TOM I – Instrukcja dla wykonawców, pkt. 14.Składanie i otwarcie ofert
W związku ze zbliżającym się okresem świątecznym zwracamy się z wnioskiem o wydłużenie terminu składania ofert do 22.01.2020 r.
Odpowiedź:
Zamawiający mając na uwadze zmiany w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zmienia termin składania ofert na 24.01.2020 r.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 t.j.) zmienia termin składania ofert.
Zmienia się termin składania ofert z dnia 08.01.2020 r. na dzień 24.01.2020 r.
Zmienia się termin otwarcia ofert z dnia 08.01.2020 r. na dzień 24.01.2020 r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie