Ogłoszenia o przetargach

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY Na Przebudowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazanowie nr 28b



Nowy Kazanów 11.09.2018

 

ZAPROSZENIE

DO ZŁOŻENIA OFERTY

Na

Przebudowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazanowie nr 28b

 

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazanowie nr 28b.

Zakres:

  1. Okładziny schodów zewnętrznych z płytek ceramicznych gresowych antypoślizgowych wraz z obróbka blacharską ( 16 stopni o wymiarach 250 x 30 x 17 cm oraz 2 płyty spocznikowe o wymiarach 660 cm x 130 cm i 250 cm x 140 cm).

  2. Wykonanie balustrad schodowych stalowych malowanych proszkowo
    o długości ok. 21 mb.

  3. Obudowa schodów z bloczków betonu komórkowego o powierzchni ok. 20 m2, ścianka o grubości 12,5 cm, zamontowanie drzwi, wykonanie dwóch punktów elektrycznych, wykonanie posadzki betonowej i tynków wewnętrznych.

  4. Położenie tynku strukturalnego na ścianach obudowy schodów i na dwóch słupach o wymiarach 320 cm x 40 cm x 40 cm.

  5. Wykonanie opaski wokół budynku o szerokości ok. 50 cm z kostki betonowe szarej, na długości ok. 42 mb, na podsypce cementowo piaskowej ograniczonej obrzeżem 6 x 20 x 100.

  6. Wymiana drzwi zewnętrznych na aluminiowe – 1 szt.

 

Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych
i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca.

Wykonawca winien mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający wymagane polskim Prawem budowlanym uprawnienia danej specjalności do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie

Wszystkie zastosowane i potrzebne do wykonania zadania materiały muszą być w pierwszym gatunku, posiadać odpowiednie i wymagane atesty oraz aprobaty techniczne dopuszczające je do stosowania w budownictwie.

Przed rozpoczęciem robót Zamawiający zorganizuje spotkanie robocze w celu omówienia szczegółów prac m.in. doboru kolorów.

 

Ofertę należy przekazać pisemnie w zamkniętej kopercie opisanej „Przebudowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazanowie nr 28b” do końca dnia- do 18.09.2018r. do Zarządu OSP w Kazanowie reprezentowanym przez Tadeusza Kucharskiego- Prezesa OSP w Kazanowie Adres: Stary Kazanów 99 tel: 785 546 740, po uprzednim ustaleniu terminu odbioru oferty z Zamawiającym pod w/w numerem telefonu.

 

WARUNKI I ZAKRES REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

1. Termin wykonania przedmiotowego zadania: 15.12.2018 r.

2. Cenę oferty należy podać w „Formularzu ofertowym” (załącznik nr. 1).

3. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy
(załącznik nr 2).

4. Zamawiający wybierze Wykonawcę, który zaoferował najniższą cenę ofertową.

5. Wykonawca winien załączyć do oferty kosztorys ofertowy.

Załączniki:

  1. Formularz ofertowy

  2. Projekt umowy

 

Załącznik nr 1

Formularz ofertowy

 

OFERTA CENOWA

NA WYKONANIE ZADANIA

 

Przebudowa budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazanowie nr 28b

 

STRONA ZAMAWIAJĄCA

Ochotnicza Straż Pożarna w Kazanowie

26-200 Końskie

 

OFERTA ZŁOŻONA PRZEZ:

 

Pełna nazwa wykonawcy: ................................................................................................................................

Dokładny adres: ...............................................................................................................................

Telefon: ......................................................................................

 

faks:............................................... e-mail:………………………………………

 

NIP……………… ………….… REGON……………...………………………

 

Nazwisko osoby do kontaktu …………….………………………………

Oferujemy wykonanie przedmiotowego zamówienia w następującej cenie brutto:

……………………………………..

(słownie:……………………………………………….)

1.Deklarujemy realizację zadania w terminie : do 15.12.2018 r.

2. Oświadczamy, że akceptujemy w całości projekt umowy.

3. Akceptujemy termin dokonania zapłaty tj. 30 dni od daty złożenia faktury.

4.W przypadku wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy w terminie
i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.

......................dn................ .................................................

(pieczęć i podpis wykonawcy

 

Załącznik nr 2

Projekt umowy

UMOWA nr …………………………

 

zawarta w dniu …………………. r. w Kazanowie pomiędzy:

Ochotniczą Strażą Pożarną w Kazanowie nr 28 b, 26-200 Końskie, NIP: 658-185-38-57, Regon: 292410190,

zwaną w dalszej części umowy „Zamawiającym”

reprezentowaną przez:

Tadeusza Kucharskiego – Prezesa Zarządu OSP

Zdzisława Wolskiego – Skarbnika OSP

Krzysztofa Sotę – Członka Zarządu OSP

a

…………………………………………………………………………………………………

 

…………………………………………………………………………………………………..

 

reprezentowanym przez: ……………………………………………………………………….

zwanym w dalszej części umowy „Wykonawcą”

 

§ 1. PRZEDMIOT UMOWY

1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pn ; Przebudowa
budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kazanowie.

2. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z:

- niniejszą umową

- ofertą Wykonawcy

3. Roboty będą prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i budowlanej oraz należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.

4. Zakres prac obejmuje również inne prace koniecznie do wykonania zamówienia niezbędne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej, przepisy prawa
i obowiązujące normy.

 

§ 2. TERMINY

1. Strony ustalają termin rozpoczęcia robót na dzień zawarcia umowy, a termin zakończenia do 15.12.2018 r. przy czym zakończenie robót uznaje się datę dostarczenia do siedziby Zamawiającego dokumentów potwierdzających zakończenie realizacji zamówienia.

2. Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego o wszelkich okolicznościach

mogących wpłynąć na przyspieszenie, opóźnienie lub zakłócenie realizacji robót związanych z termomodernizacją budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej
w Kazanowie nr 28b.

 

§ 3. PRZEDSTAWICIELE STRON

 

1.Ze strony Zamawiającego koordynatorem robót będzie – Tadeusz Kucharski

2. Ze strony Wykonawcy – …………………………………..

 

§ 4. OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO

Zamawiający w szczególności jest zobowiązany do:

1.dokonania odbioru poszczególnych etapów robót oraz odbioru końcowego.

 

§ 5. OBOWIĄZKI WYKONAWCY

 

Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do:

1. terminowego wykonania robót,

2. wykonania wszystkich robót zgodnie z obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, prawem budowlanym, zasadami sztuki budowlanej.

3. stosowania materiałów i urządzeń z zachowaniem wymogów stawianych wyrobom dopuszczonym do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z odpowiednimi przepisami, w szczególności ustawą dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz.U.
z 2014 r., poz.883) oraz zapewnienia jakości robót nie niższych niż zadeklarowane w ofercie, zmiany określonych standardów wymagają pisemnej zgody Zamawiającego.

4. zapewnienia przestrzegania przepisów i zasad bhp oraz p.poż. we wszystkich miejscach

wykonywania robót i miejscach składowania materiałów zgodnie z przepisami.

5.prowadzenia robót w sposób nie powodujący szkód, w tym zagrożenia ludzi i mienia Zamawiającego.

6. Po zakończeniu robót, uporządkowanie terenu budowy.

 

§ 6. WYNAGRODZENIE I WARUNKI PŁATNOŚCI

1.Strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe wraz z podatkiem VAT obowiązującym w dniu podpisania umowy na kwotę w wysokości ………………………… zł (słownie: …………………………………………………………………………………………………).

2.Kwota określona w ust.1 zawiera wszelkie koszty związane z realizacją robót wynikające wprost z oferty jak również nie ujęte w ofercie niezbędne do wykonania zadania,
a w szczególności: roboty przygotowawcze, porządkowe itp.

3.Wykonawca oświadcza, że zawierając niniejszą umowę i akceptując ustalone w niej należne mu wynagrodzenie ryczałtowe przyjął na siebie obowiązek wykonania także wszystkich innych robót niezbędnych do realizacji niniejszej umowy, w tym wyszczególnionych w ust.2 oraz , że uwzględnił tę okoliczność w swojej wycenie przedmiotu umowy.

4.Wykonawca wystawi jedną fakturę po zakończeniu realizacji zadania i protokólarnym odbiorze robót.

5.Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od daty jej dostarczenia Zamawiającemu, przelewem na konto Wykonawcy.

 

§ 7. SPOSÓB REALIZACJI UMOWY

 

1.Pochodzące z demontażu materiały (za wyjątkiem barierek ), Wykonawca usunie z terenu robót na własny koszt (w tym ewentualnej utylizacji) w porozumieniu z Zamawiającym.

2.W przypadku spowodowania szkód w trakcie wykonywania robót, Wykonawca zobowiązany jest do ich natychmiastowego naprawienia na własny koszt.

3.W trakcie realizacji robót Wykonawca będzie na bieżąco usuwał wszelkie urządzenia pomocnicze, zbędne materiały, odpady i śmieci oraz niepotrzebne urządzenia we własnym zakresie i na własny koszt.

4.Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę.

5. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany okazać w stosunku
do wskazanych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności
lub certyfikat zgodności z Polską i Europejską Normą, aprobaty techniczne, atesty.

 

§ 8.PODWYKONAWSTWO

 

Wykonawca nie może powierzyć wykonania zamówienia Podwykonawcy.

 

§ 9. ZMIANY

 

Zmiany umowy wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

 

§ 10. ODBIÓR ROBÓT

 

1.Komisyjny odbiór końcowy robót zorganizowany będzie przez Zamawiającego w terminie 14 dni od daty zgłoszenia i potwierdzenia gotowości wykonanych robót do odbioru..

2.Gotowość do odbioru końcowego uznaje się, kiedy spełnione są łącznie następujące warunki: wykonano wszystkie roboty objęte umową, uporządkowano teren budowy, złożono pełną i uporządkowaną dokumentację budowy (oryginał i kopia), tj.:

  1. certyfikaty na zastosowane materiały, atesty, aprobaty techniczne,.,

  2. dokumentację fotograficzną z realizacji Zamówienia.

 

3. W przypadku braku któregokolwiek z dokumentów opisanego w ust. 4 pkt 3, Zamawiający

ma prawo odmówić przystąpienia do odbioru, a skutki z tym związane ponosi Wykonawca.

4. Jeżeli w toku czynności odbioru robót zostaną stwierdzone wady, to Zamawiającemu przysługują następujące

uprawnienia:

  1. jeżeli wady nadają się do usunięcia, może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad,

  2. jeżeli wady nie nadają się do usunięcia i jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, może żądać odpowiedniego obniżenia wynagrodzenie, jeżeli uniemożliwiają one użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi,

  3. skorzystać z uprawnień określonych w § 12 ust. 3 i 4 umowy.

5. Z czynności odbioru będzie spisany protokół, zawierający wszelkie ustalenia dokonane

w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad.

6.Wykonawca jest zobowiązany do zawiadomienia Zamawiającego o usunięciu wad
oraz do żądania wyznaczenia terminu na odbiór zakwestionowanych poprzednio robót, jako wadliwych.

7.Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności odbioru, jeżeli w czasie tych

czynności ujawniono istnienie takich wad, które uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu Umowy zgodnie z przeznaczeniem - aż do czasu usunięcia tych wad.

 

§ 11. OKRES GWARANCJI I RĘKOJMI

 

1.Uprawnienia z tytułu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty wygasają po upływie
36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.

2. Bieg terminów gwarancji rozpoczyna się od dnia dokonania przez strony odbioru końcowego przedmiotu umowy z tym, że w przypadku stwierdzenia podczas odbioru końcowego wad i usterek – od dnia ich usunięcia.

3. Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady robót wykonanych przez Wykonawcę, to Zamawiający wzywa Wykonawcę do ich usunięcia i wyznacza mu w tym celu odpowiedni termin.

4. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie wyznaczonym zgodnie z ust. 3, to Zamawiający może wyznaczyć innego Wykonawcę do usunięcia wad, na koszt i ryzyko Wykonawcy. Wynagrodzenie wypłacone innemu Wykonawcy za usunięcie wad, zostanie potrącone z zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w § 8.

5. Do czynności odbioru robót usuwających wady stosuje się postanowienia dotyczące odbioru końcowego z wyłączeniem zapisów § 11 ust. 4 pkt 3.

6. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek brania udziału w przeglądach w trakcie trwania gwarancji oraz przeglądzie pogwarancyjnym.

 

§ 12. KARY UMOWNE

 

  1. Wykonawca zapłaci kary umowne Zamawiającemu w następujących przypadkach:

a) w razie nieterminowego wykonania przedmiotu umowy w wysokości 0,2% wynagrodzenia umownego

brutto za każdy dzień zwłoki, a począwszy od 31 dnia zwłoki 0,5% za każdy dzień zwłoki. Całkowita kwota kar umownych nie może przekraczać 10% wynagrodzenia umownego brutto,

b) w razie nieterminowego usuwania wad i usterek w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki, począwszy od następnego dnia po upływie wyznaczonego terminu do usunięcia wad i usterek, lecz nie więcej niż 10% wynagrodzenia umownego brutto,

c) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto,

d) braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto,

e) nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, lub projektu jej zmian w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto,

f) nieprzedłożenia oryginału umowy lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, pod rygorem zapłaty kary umownej w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto,

g) braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto.

h) nieterminowej zapłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 0,01% wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień nieterminowej zapłaty. Nieterminowa zapłata liczona jest do 10 dnia od wymaganego terminu płatności. Brak płatności powyżej 10 dni uważane będzie za brak zapłaty

  1. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający w wysokości 10 % ryczałtowego wynagrodzenia umownego brutto.

  2. Strony ponadto postanawiają, że zastrzeżone w niniejszej umowie kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez uprawnionego odszkodowania na zasadach ogólnych przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.

 

§ 13. ODSETKI

 

Za nieterminowe płatności faktur, Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki w wysokości ustawowej.

 

§ 14. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 

        1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w szczególności:

  1. w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w terminie jednego miesiąca do zaistnienia okoliczności wymienionych w zdaniu pierwszym,

  2. w razie rozwiązania przedsiębiorstwa Wykonawcy, w terminie jednego miesiąca od powzięcia przez Zamawiającego wiadomości o rozwiązaniu przedsiębiorstwa Wykonawcy,

  3. gdy zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy, w terminie jednego miesiąca od powzięcia przez Zamawiającego informacji o wydaniu nakazu zapłaty,

  4. gdy Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie, przez okres 5 dni od dnia otrzymania tego wezwania,

  5. gdy Wykonawca bez uzgodnienia z Zamawiającym przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż 10 dni lub przerwa trwa tak długo, że łączne kary za zwłokę osiągnęły górną granicę stosowania kar umownych,

  6. gdy Wykonawca wykonuje roboty niezgodnie z dokumentacją projektową lub w sposób wadliwy, niezgodnie ze sztuką budowlaną, Polskimi Normami
    i właściwymi przepisami prawa, nie dochowując jakości robót i nie przystąpi niezwłocznie do właściwego ich wykonania od dnia pisemnego wezwania przez Zamawiającego, w terminie 7 dni od doręczenia niniejszego wezwania,

  7. gdy Wykonawca opóźnia się z zakończeniem robót tak dalece, że nie jest możliwe, aby je ukończył w terminie, w terminie 7 dni od wystąpienia okoliczności opisanych w zdaniu pierwszym,

  8. gdy Wykonawca, bez zgody Zamawiającego, zawarł z podwykonawcą, umowę,
    o której mowa w § 7, w terminie 7 dni od powzięcia przez Zamawiającego informacji o zawarciu umowy z podwykonawcą,

  9. w przypadku konieczności dokonywania bezpośredniej wielokrotnej zapłaty podwykonawcy, lub dalszemu podwykonawcy, lub konieczności dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego, na skutek braku zapłaty Wykonawcy podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom.

  10. w przypadkach określonych w innych postanowieniach niniejszej umowy.

  1. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w szczególności, jeżeli:

  1. Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur, mimo dodatkowego wezwania w terminie 1 miesiąca od upływu terminu do zapłaty faktur, określonego w niniejszej umowie,

  2. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, że wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy, w terminie jednego miesiąca od doręczenia oświadczenia Zamawiającego opisanego w zdaniu pierwszym.

  1. Odstąpienie od Umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.

  2. W wypadku odstąpienia od Umowy, Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki:

  1. w terminie do siedmiu dni od daty odstąpienia od Umowy, Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku, według stanu na dzień odstąpienia,

  2. Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym, na koszt tej strony, która odstąpiła od Umowy,

  3. Wykonawca sporządzi wykaz materiałów, konstrukcji lub urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez niego do realizacji innych robót nieobjętych niniejszą Umową, jeżeli odstąpienie nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego.

  1. Wykonawca zgłosi do dokonania odbioru przez Zamawiającego roboty przerwane oraz roboty zabezpieczające, jeżeli odstąpienie od Umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, oraz niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 30 dni, usunie z terenu budowy urządzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wniesione.

  2. Zamawiający w razie odstąpienia od Umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, obowiązany jest do:

  1. sporządzenia wykazu materiałów, urządzeń lub konstrukcji, które mogą być przez niego wykorzystane oraz wykazu materiałów, urządzeń lub konstrukcji, które nie mogą być przez niego wykorzystane,

  2. wezwania Wykonawcy do przekazania robót w toku, materiałów urządzeń lub konstrukcji, które mogą być przez Zamawiającego wykorzystane i dokonania zapłaty wynagrodzenia za wykonane roboty, z uwzględnieniem ich jakości i stopnia realizacji na dzień odstąpienia od umowy oraz wezwania Wykonawcy do uprzątnięcia z placu budowy materiałów, urządzeń lub konstrukcji, które nie mogą być przez Zamawiającego wykorzystane.

  3. przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy

 

§ 15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. W sprawach nieregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.

  2. Właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej Umowy jest właściwy dla Zamawiającego Sąd powszechny.

  3. Umowę niniejszą sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.

 

 

WYKONAWCA:                                                           ZAMAWIAJĄCY:

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Zamówień Publicznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 września 2018 08:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Nowak
Ilość wyświetleń: 991
11 września 2018 08:08 (Jacek Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 września 2018 08:06 (Jacek Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)