Ogłoszenia o przetargach

Końskie: Zakup usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych powyżej 50 g (listowych i paczek pocztowych) oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w KońskichNumer ogłoszenia: 259603 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.umkonskie.pl


 

Końskie: Zakup usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych powyżej 50 g (listowych i paczek pocztowych) oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w KońskichNumer ogłoszenia: 259603 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup usług pocztowych
w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych powyżej 50 g (listowych i paczek pocztowych) oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w Końskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych powyżej 50 g (listowych
i paczek pocztowych) oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy
w Końskich (załącznik nr 1)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - Wykonawca winien posiadać: wpis do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6.1. ustawy Prawo Pocztowe ( Dz.U.
      z dnia 29 grudnia 2012r. poz. 1529). Podstawą oceny spełnienia warunków,
      o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone
      w trakcie postępowania
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia: Wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jednej usługi polegającej na świadczeniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
      w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych
      o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł. Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty
      i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
    w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
    o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
    do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
     i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
    z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji
    o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono
w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, c) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. d) Aktualny cennik usług Operatora e) wpis do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6.1. ustawy Prawo Pocztowe ( Dz.U. z dnia 29 grudnia 2012r. poz. 1529). Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty
i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone
w trakcie postępowania..

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. W przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT
na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, Operator zastosuje obowiązujący podatek VAT. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza zmianę cen jednostkowych brutto poszczególnych pozycji wpisanych przez Wykonawcę w formularzu cenowym oferty pod warunkiem zatwierdzenia zmian cennika przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W obu przypadkach niezbędne jest pisemne poinformowanie
o tym fakcie Zamawiającego. 2. Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych brutto w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym, w sytuacji spowodowanej zmianami cen tych pozycji, zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę dokumentem zatwierdzającym te zmiany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.plSpecyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

 


 

ZP –271.1/42/2013/E.P.

Końskie 09.12.2013

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zakup usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych powyżej 50 g (listowych i paczek pocztowych) oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w Końskich

 

Na podst. art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013r. poz. 907 t.j) Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ zamiast zapisu:
15. Zalecanie robót Podwykonawcom Wykonawca nie może zlecić podwykonawcom prac objętych przedmiotem zamówienia. Wprowadza się zapis: 15. Zalecanie robót Podwykonawcom
Jednocześnie informuję, ze wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:

Pytanie 1 : Czy Zamawiający chce, aby usługi z których będzie korzystał, w tym usługi nie ujęte w Formularzu Cenowym, posiadały regulaminy świadczenia tychże usług, określające ich warunki zasady realizacji. Prosimy o doprecyzowanie zapisów z uwagi na fakt, że realizacja usług nie wymienionych w formularzu cenowym musi być określona stosownymi przepisami aktami prawnymi?
Odpowiedź: Zamawiający chce, aby usługi, z których będzie korzystał, w tym usługi nie ujęte w Formularzu Cenowym, posiadały regulaminy świadczenia tychże usług, określające ich warunki i zasady realizacji.
Pytanie 2 Czy Zamawiający chce aby potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej miało moc dokumentu urzędowego w myśl. Art. 17 ustawy — Prawo Pocztowe z dnia 23.11.2012 roku (Dz. U.z2012r.,poz. 1529)?
Odpowiedź: Zamawiający chce aby potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej miało moc dokumentu urzędowego, w myśl art. 17 ustawy dnia 23.11.2012 r. - Prawo Pocztowe.
Pytanie 3: Czy Zamawiający wymaga aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki pocztowej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania ( w pocztowej książce nadawczej) oraz by data ta była równoznaczna z zachowaniem terminów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa w tym równoznaczna w niesieniem pisma procesowego do sądu) a w szczególności wynikających z następujących przepisów:-art. 165 paragraf 2 Kodeksu postępowania cywilnego,-art. 57 paragraf 5 pkt 2 Kodeksu postępowania administracyjnego,-art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej
Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki pocztowej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania (w pocztowej książce nadawczej) oraz by data ta była równoznaczna z zachowaniem terminów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (w tym równoznaczna z wniesieniem pisma procesowego do sądu), a w szczególności wynikających z następujących przepisów: -art. 16 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego, -art. 57 § 5 pkt 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, -art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej.
Pytanie 4: Dotyczy: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ust. 15
Zamawiający w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia ust. 15 opisuje:
„Zamawiający wymaga, aby punkty odbioru niedoręczonych pod adres przesyłek (awizowanych) znajdowały się na terenie każdej gminy lub gminy sąsiadującej
Czy Zamawiający po nazwa punkt odbioru” rozumie placówkę własną operatora czy też dopuszcza współpracę operatora z innymi podmiotami (podwykonawcami) na bazie niezależnych od Zamawiającego umów, co byłoby niezgodne z zapisami SIWZ Rozdział 2 ust. 15 Zlecania robót podwykonawcom ?
Odpowiedź: Zamawiający pod nazwą „punkt odbioru” rozumie placówkę własną Operatora umiejscowioną w każdej gminie lub gminie sąsiadującej dopuszczając jednocześnie współpracę Operatora z innymi podmiotami (Podwykonawcami) na bazie niezależnych od Zamawiającego umów zgodnie ze zmienionymi zapisami SIWZ Rozdział 2 ust. 15.
Pytanie 5: Czy Zamawiający wymaga aby na przesyłkach przeznaczonych do nadania oraz dokumentach nadawczych ( dla przesyłek nierejestrowanych- w zestawieniach a dla przesyłek rejestrowanych- w Księżakach nadawczych) umieszczane były napisy/nadruki identyfikujące wyłącznie Zamawiającego?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby na dowodzie nadania przesyłki rejestrowanej w każdym przypadku pozostały dane Zamawiającego.
Pytanie 6: Czy Zamawiający wymaga aby potencjalny Wykonawca ( wyłączając operatora wyznaczonego) który z uwagi na konieczność nadania znacznej ilości przesyłek za pośrednictwem operatora wyznaczonego posiadał z nim zawartą umowę pisemną na nadanie przesyłek na czas świadczenia usług określonych w umowie zawartej na podstawie przedmiotowego postępowania?
Jeżeli tak to zgodnie z art. 3 pkt 10 ustawy Prawo Pocztowe z dnia 29 grudnia 2012r. potencjalny Wykonawca a nie Zamawiający będzie nadawcą przesyłek
Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga.
Pytanie 7: Zamawiający w treści SIWZ oraz w załącznikach do SIWZ jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego realizując zadania własne ( obowiązkowe i fakultatywne) oraz zlecone (z mocy regulacji ustawowej i porozumień z administracją rządową) nie sprecyzował że wysyłając korespondencję do obywateli oczekuje możliwość ich bezproblemowego odbioru w związku z tym czy Zamawiający wymaga aby w czasie realizacji zawartej umowy w wyniku prowadzonego postępowania wymaga aby placówki pocztowe operatora w których może odbierać przesyłki (niedoręczone-awizowane) były czynne przynajmniej 5 dni w tygodniu przez co najmniej 8 godzin w ciągu dnia.
W innym wypadku potencjalny Wykonawca może dysponować jedna placówką odbioru w wygodnej wyłącznie dla siebie lokalizacji oraz czynnej w dowolnym przedziale czasowym.
Odpowiedź:
Placówki oddawcze Wykonawcy, które doręczają adresatom przesyłki pocztowe, winny być czynne przynajmniej 5 dni w tygodniu przez co najmniej 8 godzin w ciągu dnia.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 03.12.2013
Dokument wytworzony przez: Zamówienia Publiczne
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 grudnia 2013 09:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 1654
09 grudnia 2013 09:29 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 grudnia 2013 10:05 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [formularz.zip] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 grudnia 2013 10:05 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [siwz_uslugi_pocztowe_pow_50g.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)