Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.umkonskie.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Miasta i Gminy Końskie oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy i jednostki organizacyjne Gminy Końskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej dla Gminy Końskie, oraz jej jednostek organizacyjnych na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych i oświetlenia ulicznego. Zakres zamówienia obejmuje zakup energii elektrycznej do: I. 200 punktów odbioru energii - dla zasilania budynków, lokali biurowych oraz oświetlenia ulicznego dla których płatnikiem faktur za energię elektryczną jest Urząd Miasta i Gminy Końskie. II. 45 punktów odbioru energii - dla zasilania budynków, lokali i obiektów użytkowych dla których płatnikami faktur za energię elektryczną są następujące jednostki organizacyjne Gminy Końskie: 1. Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Końskie, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie 2. Miejsko-Gminny Dom Kultury w Końskich, ul. Mieszka I 4, 26-200 Końskie 3. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Końskich, ul. Armii Krajowej 22, 26-200 Końskie 4. Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie 5. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Emilii Plater, ul. Armii Krajowej 2, 26-200 Końskie 6. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Staszica, ul. Polna 6, 26-200 Końskie 7. Szkoła Podstawowa w Dziebałtowie, Nowy Dziebałtów 85, 26-200 Końskie 8. Szkoła Podstawowa w Kopaninach, Grabków 16c, 26-200 Końskie 9. Szkoła Podstawowa w Modliszewicach, ul. Franciszka Gasińskiego 2, 26-200 Końskie 10. Zespół Placówek Oświatowych im. kpr Gabrieli Wojciechowskiej w Nieświniu, Nieświń ul. Szkolna 6, 26-200 Końskie 11. Zespół Placówek Oświatowych w Kazanowie, Nowy Kazanów 1a, 26-200 Końskie 12. Zespół Placówek Oświatowych w Pomykowie, Pomyków 25 a, 26-200 Końskie 13. Zespół Szkół w Rogowie, Rogów ul. Kozubskiego 18 b, 26-200 Końskie 14. Zespół Szkół w Stadnickiej Woli, Stadnicka Wola 55, 26-200 Końskie 15. Gimnazjum Nr 2 w Końskich, ul. Partyzantów 9, 26-200 Końskie 16. Przedszkole Samorządowe nr 1 w Końskich, ul. Krakowska 46, 26-200 Końskie 17. Przedszkole Samorządowe nr 2 w Końskich, ul. Partyzantów 5, 26-200 Końskie 18. Przedszkole Samorządowe nr 3 w Końskich, ul. Partyzantów 2, 26-200 Końskie 19. Przedszkole Samorządowe nr 4 w Końskich, ul. Armii Krajowej 24, 26-200 Końskie 20. Przedszkole Samorządowe nr 5 w Końskich, ul. ks. J. Granata, 26-200 Końskie 21. Przedszkole Samorządowe nr 7 w Końskich, ul. 1-go Maja 5 a, 26-200 Końskie Zestawienie punktów odbioru wraz z warunkami rozliczeń wyszczególniono w załączniku nr 2 do umowy generalnej. Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. Szacunkowa ilość dostarczanej energii (+/- 10%) w okresie dostawy 2 703 206 kWh, w tym energia rozliczana: w grupie taryfowej C 11 - 362 836 kWh w grupie taryfowej C 12a - 1 974 561 kWh w grupie taryfowej C 21 - 244 875 kWh w grupie taryfowej C 12b - 68 934 kWh w grupie taryfowej B 21 - 52 000 kWh Moc umowna dla wszystkich punktów odbioru wynosi łącznie 2336 kW Umowa generalna wejdzie w życie w zakresie 200 punktów odbioru energii elektrycznej, których płatnikiem faktur będzie Urząd Miasta i Gminy w Końskich z dniem 01.01.2014r., natomiast dla pozostałych 45 punktów odbioru energii elektrycznej ustala, się że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej przez Sprzedawcę z Odbiorcą końcowym, z uwzględnieniem terminów rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej obowiązujących Odbiorców końcowych. Umowa generalna zawarta zostanie na czas określony do dnia 31 grudnia 2014 r.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00-2, 09.31.00.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 22.11.2013r. do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 23 000,00 zł (słownie: dwadzieścia trzy tysiące złotych 00 /100).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza c) koncesja na prowadzenia działalności w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. d) oświadczenie o posiadaniu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z lokalnymi operatorami systemu dystrybucyjnego, tj. PGE Dystrybucja oddział Skarżysko-Kamienna i PGE Dystrybucja oddział Łódź działającymi na terenie miasta i gminy Końskie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia polegająca na zmianie przedstawicieli stron umowy. 2) Pozostałe zmiany: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ, b) zmiana obowiązujących przepisów podatkowych. Jeśli zmiany będą powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Sprzedawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę zwiększonego podatku od towarów i usług zapłaconego przez Sprzedawcę, 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości punktów poboru, oraz łącznej mocy umownej. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia bądź zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii. Zaistniałe okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, spowodują odpowiednie zmniejszenie bądź zwiększenie wynagrodzenia należnego Sprzedawcy z tytułu niniejszej umowy. 4. Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 2 i 3 wymaga każdorazowo zaktualizowania załącznika nr 2 do niniejszej umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 5.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Znak: ZP – 271.1/40/2013/E.P.
Końskie 18.11.2013
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta i Gminy Końskie, oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy i jednostki organizacyjne Gminy Końskie.
Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:
1. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Exel niezwłocznie po podpisaniu umowy? Wyłoniony wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny PPE.
Odpowiedź: Tak.
2. Zwracamy się z prośbą o zmianę §9 ust. 6 Umowy, stanowiącej załącznik nr. 1 do Umowy Generalnej na zapis o treści: „6. Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury.”
W ramach wyjaśnień, informujemy, iż Wykonawca nie jest w stanie stwierdzić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę VAT, co może powodować komplikacje przy ustaleniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego. Ponadto w przypadku nieterminowego dostarczenia faktury Zamawiający może złożyć do Wykonawcy reklamację dotyczącą terminu dostarczenia faktury.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
3. Zwracamy się z prośbą o zmianę §9 ust. 7 Umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy Generalnej na zapis o treści: „7. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.”
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
4. Zwracamy się z prośbą o zmianę § 10 ust. 2 Umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy Generalnej na zapis o treści: „2. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.”
W ramach wyjaśnień, informujemy, iż powyższe reguluje nowelizacja Ustawy Prawo Energetyczne.
Odpowiedź: Zamawiający na podstawie art. 38 ust.4 pzp wprowadza modyfikację do SIWZ § 10 ust. 2 Umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy Generalnej na zapis o treści: „2. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.”
5. Zwracamy się z prośbą o zmianę § 10 ust. 4 Umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy Generalnej na zapis o treści: „4. W sytuacji, o której mowa w ust.1 niniejszego paragrafu, nie ulega zawieszeniu bieg terminu o którym mowa w §9 ust. 6 niniejszej umowy.”
W ramach wyjaśnień, informujemy, iż powyższe reguluje nowelizacja Ustawy Prawo Energetyczne.
Odpowiedź: Zamawiający na podstawie art. 38 ust.4 pzp wprowadza modyfikację do SIWZ- § 10 ust. 4 Umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy Generalnej zapis o treści: „4. W sytuacji, o której mowa w ust.1 niniejszego paragrafu, nie ulega zawieszeniu bieg terminu o którym mowa w §9 ust. 6 niniejszej umowy.”
W ramach wyjaśnień, informujemy, iż powyższe reguluje nowelizacja Ustawy Prawo Energetyczne.
Znak: ZP – 271.1/40/2013/E.P.
Końskie 19.11.2013
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta i Gminy Końskie, oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy i jednostki organizacyjne Gminy Końskie.
Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:
1. Wnioskujemy o zmianę treści paragrafu 10 ust.2 poprzez wydłużenie terminu na rozpatrzenie reklamacji do dni 14, jak również wykreślenie ust. 3 i ust. 4 w załączniku nr. 1 do Umowy Generalnej. Wskazujemy, iż zgodnie z postanowieniami z rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną uchybienie 14 dniowemu terminowi na rozpatrzenie reklamacji powoduje konieczność udzielenia odbiorcy bonifikaty. Tym samym brak jest podstaw do ustalenia, że uchybienie powyższemu terminowi powoduje uznanie reklamacji, a tym samym do nakładania kolejnego rygoru, który pociąga za sobą możliwość obciążenia Wykonawcy rażąco wysoką karą umowną o której mowa w par. 12
Odpowiedź: Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp Zamawiający wprowadził modyfikację do SIWZ w dniu 18.11.2013r. § 10 ust. 2 Umowy, stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy Generalnej otrzymał zapis o treści: „2. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.”
2. Czy obiekt w grupie taryfowej B21 posiada układ pomiarowy dostosowany do zmian sprzedawcy?
Czy Zamawiający jest świadomy tego, że musi to zrobić na własny koszt, a ewentualna procedura potrwa 2-3 miesiące? Informujemy, iż zgodnie z Instrukcją Ruchu i eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej państwa Operatora Systemu Dystrybucyjnego właścicielem układu pomiarowego w grupie taryfowej B jest odbiorca energii, czyli Państwo, zatem do Państwa należą wszelkie koszty związane z dostosowaniem układu do wymogów zmiany sprzedawcy energii. Fakt, czy układy pomiarowe są dostosowane do w/w wymogów ma bezpośredni wpływ na termin rozpoczęcia dostaw energii. Brak takiego dostosowania może spowodować niemożność wykonania umowy z winy Zamawiającego lub opóźnić rozpoczęcie dostaw.
Odpowiedź: Tak.
3. Czy posiadają Państwo obecnie umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej? Czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzana jest po raz pierwszy?
Odpowiedź: W zakresie poz. 1-200 ( załącznik nr 2 do umowy) posiadamy rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję. Natomiast pozostała część punktów objęta jest umową kompleksową.
4. W paragrafie 4 umów wnosimy o dopisanie dodatkowego punktu o następującej treści:
„Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi nie wcześniej niż po pozytywnym przeprowadzeniu procesu zmiany Sprzedawcy”.
Odpowiedź: Na podstawie art. 38 u st. 4 pzp zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez dodanie zapisu: W paragrafie 4 dodajemy zapis: „Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi nie wcześniej niż po pozytywnym przeprowadzeniu procesu zmiany Sprzedawcy”.
Znak: ZP – 271.1/40/2013/E.P.
Końskie 20.11.2013
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta i Gminy Końskie, oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy i jednostki organizacyjne Gminy Końskie.
Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:
1. Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników szczególnie dla taryf C1X od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?
Odpowiedź: Tak.
2. Jaki jest okres rozliczeniowy dla poszczególnych punktów poboru energii?
Odpowiedź: Okres rozliczeniowy za pobraną energię elektryczną dostosowany będzie do okresu rozliczeniowego stosowanego dla punktów poboru energii Odbiorcy Końcowego przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie