Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Końskie: Zakup usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych do 50 g oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w Końskich
Numer ogłoszenia: 220749 - 2013; data zamieszczenia: 22.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup usług pocztowych
w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych do 50 g oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta
i Gminy w Końskich.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych do 50 g oraz
ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w Końskich (załącznik nr 1)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono
w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, c) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza.
d) Aktualny cennik usług Operatora
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę zakresu ilościowo- przedmiotowego niniejszej umowy poprzez wyłączenie z zakresu niniejszej umowy części przesyłek pocztowych w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, w szczególności gdy część przedmiotu umowy zostanie zastrzeżona dla Operatora Wyznaczonego przepisem prawa. W takim przypadku Strony sporządzą stosowny aneks dotyczący zmiany zakresu, ilości i wartości przedmiotu zamówienia. 2. W przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, Operator zastosuje obowiązujący podatek VAT, przy założeniu, iż ceny jednostkowe netto wskazane w formularzu cenowym nie zostaną zwiększone. W obu przypadkach niezbędne jest pisemne poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego. Ewentualna zmiana cen usług nie wpłynie na maksymalną wartość umowy wskazaną w § 3 ust. 1, która pozostanie bez zmian.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich,
ul. Partyzantów 1 pok. 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich,
ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZP –271.1/37/2013/E.P.
Końskie 31.10.2013
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Na podst. art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013r. poz. 907 t.j) Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie zmodyfikowanego formularza cenowego- załącznik nr 2 do umowy.
Jednocześnie w rozdziale B zamiast zapisu:
15. Zalecanie robót Podwykonawcom
Wykonawca nie może zlecić podwykonawcom prac objętych przedmiotem zamówienia.
Wprowadza się zapis:
15. Zalecanie robót Podwykonawcom
Wykonawca wskazuje powyższe w Formularzu ofertowym pkt. 6
Jednocześnie zamiast zapisu: w rozdziale B pkt. 1.4 Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału:
a) Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Wykonawca winien posiadać: aktualne zezwolenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek zgodnie z art. 6. ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529).
Wprowadza się zapis:
a) Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Wykonawca winien posiadać: wpis do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6.1. ustawy Prawo Pocztowe ( Dz.U. z dnia 29 grudnia 2012r. poz. 1529).
Ponadto informuję że wypłynęły zapytania od Wykonawców na które udziela się odpowiedzi na zapytania:
Pytanie 1-
Czy Zamawiający prowadząc postępowanie na zakup usług pocztowych wymaga aby realizacja przedmiotowych usług realizowana była w oparciu o powszechnie obowiązujące akty prawne wymienione poniżej i w jakim zakresie:
-ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe(Dz. U. z 2012 r. poz.1529
-ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529),
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz obowiązujących przepisów wykonawczych,
--ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.),
-ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296 z późn. zm.),
-rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacj powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003 r. poz. 1795 z późn. zm.).
-rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. W sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U z 2004 r. poz. 34 z późn. zm.), które powinni spełnić Wykonawcy.
--rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora wyznaczonego (Dz.U. z 2013r., poz.545).
-regulaminy usług operatorów pocztowych wydane w oparciu o ustawę Prawo pocztowe?
Realizacja usług pocztowych powiązana jest ściśle z przepisami powszechnie obowiązującymi.
Dotyczy to form doręczeń terminów doręczeń procesów reklamacyjnych i odszkodowawczych. Prosimy o doprecyzowanie zapisów SIWZ z uwagi na fakt, że iż żaden z wymienionych powyżej aktów nie jest uwzględniony w Państwa SIWZ.
Odpowiedź: Zamawiający wymaga aby usługi będące przedmiotem zamówienia realizowane były w oparciu o przepisy:
- ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz.1529),
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) oraz obowiązujące przepisy wykonawcze,
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm.),
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003 r. poz. 1795, z późn. zm.).
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. poz. 34 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013r., poz. 545),
- regulaminy usług operatorów pocztowych wydane w oparciu o ustawę Prawo pocztowe.
Pytanie 2 : Czy Zamawiający chce, aby usługi z których będzie korzystał, w tym usługi nie ujęte w Formularzu Cenowym, posiadały regulaminy świadczenia tychże usług, określające ich warunki zasady realizacji. Prosimy o doprecyzowanie zapisów z uwagi na fakt, że realizacja usług nie wymienionych w formularzu cenowym musi być określona stosownymi przepisami aktami prawnymi?
Odpowiedź: Zamawiający chce, aby usługi, z których będzie korzystał, w tym usługi nie ujęte w Formularzu Cenowym, posiadały regulaminy świadczenia tychże usług, określające ich warunki i zasady realizacji.
Pytanie 3 : Wzór umowy paragraf 3 ust. 2
Czy ze względu na obowiązujące regulacje wewnętrzne u Wykonawcy ze względu na fakt, iż poniższa propozycja zapewnia wystarczający czas na dokonanie płatności, czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane usługi pocztowe wg proponowanego zapisu:
„Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Do dnia 7-go każdego miesiąca Operator wystawi fakturę VAT wraz ze specyfikacją wykonanych usług, płatną przelewem w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.”.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane usługi pocztowe wg proponowanego zapisu: „Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Do dnia 7-go każdego miesiąca Operator wystawi fakturę VAT wraz ze specyfikacją wykonanych usług, płatną przelewem w terminie 14 dni od daty jej wystawienia”.
Pytanie 4: Czy Zamawiający może doprecyzować zapis dotyczący treści SIWZ Rozdział C —paragraf 3 Umowy ust.6
„Każda z wystawionych co miesiąc faktur zawierać będzie miesięczną opłatę za odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego, której wartość będzie zgodna z kwotą zamieszczoną w Formularzu cenowym — załącznik nr 2 do umowy. Zamawiający dopuszcza wystawienie odrębnych faktur na każdy rodzaj realizowanych w miesiącu usług. Zamawiający ma prawo zażądać odrębnych faktur ze wskazaniem ilości i rodzaju przesyłek, jakie na danej fakturze mają być ujęte.”
Proponujemy doprecyzowanie powyższego zapisu
Za usługi z których Zamawiający skorzystał w danym miesiącu, ujęte w Formularzu Cenowym wystawiona będzie Faktura rozliczeniowa na zasadach określonych w treści SIWZ Rozdział C paragraf 3 Umowy ust.2.
Zamawiający za usługi z których skorzystał w danym miesiącu nieujęte w Formularzu Cenowym dopuszcza wystawienie odrębnej faktury na zasadach określonych w treści SIWZ Rozdział C paragraf 3Umowy ust.2.”
Zmiana zapisu wyeliminuje zdublowanie opłaty za a odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego której wartość będzie zgodna z kwotą zamieszczoną w Formularzu cenowym — załącznik nr 2 do umowy.
Odpowiedź: § 3 ust. 2 umowy otrzymuje brzmienie:
„Za usługi, z których Zamawiający skorzystał w danym miesiącu, ujęte w Formularzu Cenowym wystawiona będzie faktura rozliczeniowa na zasadach określonych w treści SIWZ Rozdział C § 3 ust. 2 umowy,
Zamawiający za usługi, z których skorzystał w danym miesiącu nieujęte w Formularzu Cenowym dopuszcza wystawienie odrębnej faktury na zasadach określonych w treści SIWZ Rozdział C § 3 ust. 2 umowy.”
Pytanie 5: WZÓR UMOWY paragraf 3 ust. 3. I 4 ust. 2
Czy Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych brutto w poszczeg6nych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym, w sytuacji spowodowanej zmianami cen tych pozycji, zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę dokumentem zatwierdzającym te zmiany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe? W związku z powyższym czy Zamawiający dopuszcza modyfikację zapisu nadając nową treść w SIWZ Rozdział C paragraf 4 punkt 2:
„W przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, Operator zastosuje obowiązujący podatek VAT. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza zmianę cen jednostkowych brutto poszczególnych pozycji wpisanych przez wykonawcę w formularzu cenowym oferty pod warunkiem zatwierdzenia zmian cennika przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
W obu przypadkach niezbędne jest pisemne poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego. oraz nadając nową treść zapisu w SIWZ Rozdział C paragraf 3 ust 3:
„Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym potwierdzona co do ich liczby i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe podane w formularzu cenowym, z uwzględnieniem zapisów w SIWZ Rozdział C paragraf 4 ust. 2 Zamawiający dopuszcza zmianę cen jednostkowych brutto poszczególnych pozycji wpisanych przez wykonawcę w formularzu cenowym oferty pod warunkiem zatwierdzenia zmian cennika przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Powyższa propozycja nie stanowiłaby zmiany istotnych postanowień umowy jest zgodna zarówno z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, jak i Kodeksu cywilnego. Jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, iż Wykonawca jako operator wyznaczony zobowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych (które objęte są przedmiotem zamówienia) nie może swobodnie ustalać cen za świadczenie tego typu usług. Art. 57 ustawy Prawo pocztowe wyznacza ścisły reżim ustalania opłat za świadczenie powszechnych usług pocztowych. Zatem w przypadku zmian cen w trakcie wykonywania umowy zawartej W wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, w świetle postanowień zawartych w SIWZ, Wykonawca zmuszony będzie do świadczenia powszechnych usług pocztowych z naruszeniem przepisów ustawowych, nie tylko z zakresu Prawa pocztowego, ale także cywilnego, czy antymonopolowego. Taki stan rzeczy byłby niedopuszczalny zarówno ze względu na ustawowe obowiązki ciążące na Wykonawcy jako operatorze wyznaczanym, jak również ze względu na narażenie Wykonawcy na odpowiedzialność odszkodowawczą, której zakres trudno przewidzieć. Czy W związku z faktem, że zgodnie z zapisami ustawy Prawo pocztowe, operator wyznaczany ustala wysokość opłat za świadczone usługi powszechne czyniąc to na podstawie „kosztów ich świadczenia” oraz w sposób przejrzysty i niedyskryminujący (art. 53 ust.1 ustawy Prawa pocztowe) — możliwe jest wprowadzenie w treści SIWZ zapisów dopuszczających możliwość zmiany cen jednostkowych świadczenia usług, zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a wprowadzonych na podstawie stosownych aktów wewnętrznych Wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych brutto w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym, w sytuacji spowodowanej zmianami cen tych pozycji, zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę dokumentem zatwierdzającym te zmiany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe.
W SIWZ w rozdziale C § 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie trwania niniejszej umowy, Operator zastosuje obowiązujący podatek VAT. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza zmianę cen jednostkowych brutto poszczególnych pozycji wpisanych przez wykonawcę w formularzu cenowym oferty pod warunkiem zatwierdzenia zmian cennika przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W Obu przypadkach niezbędne jest pisemne poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego”.
W SIWZ w rozdziale C § 3 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym potwierdzona co do ich liczby i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe podane w formularzu cenowym, z uwzględnieniem zapisów w SIWZ Rozdział C § 4 ust. 2 Zamawiający dopuszcza zmianę cen jednostkowych brutto poszczególnych pozycji wpisanych przez wykonawcę w formularzu cenowym oferty pod warunkiem zatwierdzenia zmian cennika przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Pytanie 6:
Czy Zamawiający może uwzględnić w Formularzu Cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy pozycję Przesyłki ekonomiczne rejestrowane z zadeklarowaną wartością oraz Przesyłki priorytetowe rejestrowano z zadeklarowaną wartością podając jednocześnie kwotę zadeklarowanej wartości, ilość przesyłek, gabaryt oraz wagę, o których
Zamawiający mówi W paragrafie 1 ust. 2 pkt 3.
Odpowiedź: W § 1 umowy ust. 2 skreśla się pkt 3.
Pytanie 7:
Dotyczy WZÓR UMOWY paragraf 5 ust. 3 pkt.1
Rozdział 8 ustawy Prawo pocztowe (Odpowiedzialność operatora pocztowego oraz postępowanie reklamacyjne) precyzuje odpowiedzialność operatora za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej. Czy Zamawiający może odstąpić od zapisów dotyczących rozwiązania umowy ( 5 ust. 3 pkt. 1) w związku z zapisami Prawa pocztowego?
Podkreślić ponadto należy, iż zastrzeżenie kary umownej z tytułu rozwiązania umowy nie odpowiada literalnemu brzmieniu przepisów art. 483 kodeksu cywilnego, zgodnie z którym można zastrzec w umowie, że naprawienie szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania niepieniężnego nastąpi przez zapłatę określonej sumy Czy zatem z uwagi na niezgodność postanowień SIWZ z przepisami bezwzględnie obowiązującymi w przedmiotowym zakresie, Zamawiający dopuszcza wykreślenie w SIWZ zapisów dotyczących kar umownych i w ich miejsce wprowadzenie postanowienia regulującego odpowiedzialność operatora pocztowego na zasadach określonych w ustawie Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 roku?
Odpowiedź: § 5 umowy otrzymuje brzmienie:
„1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Operatora usług Zamawiającemu przysługuje odszkodowanie na zasadach określonych w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe”.
„2. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia wyrównania poniesionych strat, o ile odszkodowanie wypłacone na podstawie Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe nie pokryje w całości poniesionej szkody na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym”.
Pytanie 8:
Dotyczy WZÓR UMOWY paragraf ust. 8
Czy Zamawiający może wykreślić zapis we wzorze UMOWY paragraf 5 ust. 8 ze względu na zapisy paragrafu 5 ust. 3 i ust. 4?
Odpowiedź: j.w
Pytanie 9
Czy Zamawiający może uwzględnić w Formularzu Cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy dodatkową, płatną usługę odbioru korespondencji z siedziby Zamawiającego przesyłek wskazaną w Rozdziale C paragraf 3 ust. 6? Jeśli Zamawiający nie uwzględni w Formularzu Cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy dodatkową, płatną usługę odbioru korespondencji z siedziby Zamawiającego to czy Zamawiający dopuszcza wykreślenie z treści SIWZ zapisów dotyczących odbierania przesyłek z siedziby Zamawiającego zawarcie odrębnej umowy na odbiór korespondencji, ponieważ zastosowane rozwiązania są sprzeczne z przedmiotem zamówienia („Zakup usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowanie, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych do 50 g oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w Końskich”) oraz są niezgodne z ustawą Prawo pocztowe, zgodnie z którą: Usługę pocztową stanowi, wykonywane w obrocie krajowym lub zagranicznym, zarobkowe (...) realizowane łącznie lub rozdzielnie przyjmowanie, sortowanie, doręczanie przesyłek pocztowych, w tym kurierskich oraz druków bezadresowych (..„) (Alt 2 ust. I pkt. I Ustawy Prawo pocztowe). Usługa odbioru korespondencji z siedziby Zamawiającego jest odpłatną usługą umowną, świadczoną na odrębnych zasadach, a nawet przez Zamawiającego nie jest traktowana jako jeden z rodzajów przesyłek wymienionych w formularzu cenowym?
Odpowiedź: W załączniku nr 1 do umowy pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Przesyłki przeznaczone do wysyłki będą dostarczane przez Zamawiającego Operatorowi do miejsca wskazanego znajdującego się na terenie miasta Końskie w dni robocze w godzinach 1430 - 1530”.
Pytanie 10:
Czy Zamawiający może doprecyzować w Rozdziale C w załączniku nr 1 ust. 8 częstotliwość odbioru przesyłek.
Odpowiedź: W załączniku nr 1 do umowy skreśla się pkt 9.
Pytanie 11: Czy Zamawiający może uwzględnić w Formularzu Cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy zwroty przesyłek rejestrowanych określając ilość przesyłek zwrotnych z potwierdzeniem odbioru oraz ilość przesyłek zwrotnych rejestrowanych bez potwierdzenia odbioru określając jednocześnie ich wagę oraz gabaryt, o których mowa w
Rozdziale C - Umowa paragraf 1 pkt 1. Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe operator pocztowy ma prawo żądać uiszczenia opłaty za czynności związane ze zwrotem przesyłki. Cennik świadczenia usług Wykonawcy przewiduje takie opłaty. Jednocześnie w przypadku usług powszechnych operator wyznaczony, na podstawie Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego, za czynności związane za zwrotem pobiera od nadawcy opłatę nie wyższą niż opłata pobierana za przyjęcie, sortowanie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki tego samego rodzaju (paragraf 23 ust. 1 zd. ost.).
Odpowiedź:
W załączeniu skorygowany Formularz Cenowy stanowiący załącznik nr 2 do umowy.
Pytanie 12: Czy Zamawiający chce aby potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej miało moc dokumentu urzędowego w myśl. Art. 17 ustawy — Prawo Pocztowe z dnia 23.11.2012 roku (Dz. U.z2012r.,poz. 1529)?
Odpowiedź: Zamawiający chce aby potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej miało moc dokumentu urzędowego, w myśl art. 17 ustawy dnia 23.11.2012 r. - Prawo Pocztowe.
Pytanie 13: Czy Zamawiający chce aby termin nadania przesyłki był zarazem terminem wydania decyzji w myśl art. 57 w paragrafie 5 pkt2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. —Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) oraz art. 12 w paragrafie 6 pkt 2 ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. — Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 749)?
Odpowiedź: Data nadania przesyłki winna być zawsze zgodna z datą złożenia przesyłki
u Operatora.
Pytanie 14: Czy Zamawiający wymaga aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki pocztowej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania ( w pocztowej książce nadawczej) oraz by data ta była równoznaczna z zachowaniem terminów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa w tym równoznaczna w niesieniem pisma procesowego do sądu) a w szczególności wynikających z następujących przepisów:
-art. 165 paragraf 2 Kodeksu postępowania cywilnego,
-art. 57 paragraf 5 pkt 2 Kodeksu postępowania administracyjnego,
-art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej
Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby data nadania przesyłek pocztowych potwierdzona była przez umieszczenie odcisku datownika placówki pocztowej na przesyłkach oraz na dowodzie ich nadania (w pocztowej książce nadawczej) oraz by data ta była równoznaczna z zachowaniem terminów, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (w tym równoznaczna z wniesieniem pisma procesowego do sądu), a w szczególności wynikających z następujących przepisów:
-art. 16 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego,
-art. 57 § 5 pkt 2 Kodeksu postępowania administracyjnego,
-art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej.
Pytanie 15:
Zamawiający w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia ust. 13. opisuje:
W ilościach i rodzajach przesyłek określonych w Formularzu cenowym ujęte są również decyzje administracyjne nadawane przez Zamawiającego, które mogą zostać wyłączone z przedmiotu umowy w razie ziszczenia się warunku ujętego w paragrafie 4 ust.1 wzoru umowy”
Czy Zamawiający jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego realizująca zadania własne (obowiązkowe i fakultatywne) oraz zlecone z mocy regulacji ustawowej porozumień z będzie wydawał decyzje w jakiej szacowanej ilości w odniesieniu do danych ilościowych przesyłek zawartych w formularzu ofertowym, które z racji swojego charakteru będą musiały być nadane i doręczone na zasadach określonych W poniższych aktach prawnych:
b) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz obowiązujących przepisów wykonawczych,
c) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r.. poz. 749 z późn. zm.),
d) ustawy z dnia 17 listopada 1964 r, Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 298 z późn. zm.)?
Odpowiedź: W § 4 umowy skreśla się pkt 1.
Jednocześnie w załączniku nr 1 do umowy skreśla się pkt 13.
Zamawiający w ramach zamówienia będzie nadawał głównie przesyłki wymagające zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.).
Szacunkowa ilość przesyłek wykazana jest w załączniku nr 2 do umowy – Formularz cenowy.
Pytanie 16:
Czy zamawiający dopuszcza zmianę w załączniku nr I do umowy ust. 16
na proponowany zapis w nowym brzmieniu: Zamawiający będzie stosował znaki opłaty pocztowej służące do potwierdzenia opłat dotyczących usług pocztowych oznaczenia umożliwiającego identyfikację umowy, na podstawie której świadczone są usługi pocztowe.”
Jednocześnie dokonując powyższej korekty Zamawiający akceptuje zmiany w załączniku nr I do urnowy ust. 7 na nową treść Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki, oraz umieszcza znak opłaty pocztowej” Zgodnie z paragrafem 16 Regulaminu świadczenia usług powszechnych wprowadzonego Uchwałą Nr 143/2013 to Nadawca umieszcza na przesyłce listowej w polu znaczkowym znaki opłaty pocztowej.
Odpowiedź: W załączniku nr 1 do umowy pkt 7 otrzymuje brzmienie.
„7. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki
oraz umieszcza znak opłaty pocztowej w postaci pieczęci umożliwiającej identyfikację umowy na podstawie której świadczone są usługi pocztowe o treści:
„OPŁATA POBRANA
……………………………
umowa nr ………………..
z dnia ………………………..”
Jednocześnie w załączniku nr 1 do umowy pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16. Zamawiający będzie stosował znaki opłaty pocztowej służące do potwierdzenia opłat dotyczących usług pocztowych i oznaczenia umożliwiającego identyfikację umowy, na podstawie której świadczone są usługi pocztowe.
Pytanie 17:
Dotyczy: Szczegółowy opis przodmiotu zamówienia ust. 17
Zamawiający w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia ust. 17 opisuje:
„Zamawiający wymaga, aby punkty odbioru niedoręczonych pod adres przesyłek (awizowanych) znajdowały się na terenie każdej gminy lub gminy sąsiadującej
Czy Zamawiający po nazwa punkt odbioru” rozumie placówkę własną operatora czy też dopuszcza współpracę operatora z innymi podmiotami (podwykonawcami) na bazie niezależnych od Zamawiającego umów, co byłoby niezgodne z zapisami SIWZ Rozdział 2 ust. 15 Zlecania robót podwykonawcom ?
Odpowiedź: Zamawiający pod nazwą „punkt odbioru” rozumie placówkę własną Operatora umiejscowioną w każdej gminie lub gminie sąsiadującej dopuszczając jednocześnie współpracę Operatora z innymi podmiotami (Podwykonawcami) na bazie niezależnych od Zamawiającego umów zgodnie ze zmienionymi zapisami SIWZ Rozdział 2 ust. 15.
Pytanie 18 :
Dotyczy: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ust. 17 Czy Zamawiający ze względu na przedmiot zamówienia dotyczący świadczenia usług w obrocie krajowym i zagranicznym wymaga aby Wykonawca w chwili podpisania umowy dysponował placówkami oddawczymi (tzw. awizacyjnymi) na terenie całego kraju umiejscowionymi w każdej gminie lub gminie sąsiadującej?
Odpowiedź: j.w
Pytanie 19 : Czy placówki oddawcze Wykonawcy które doręczają adresatom przesyłki pocztowe winny być czynne przynajmniej 5 dni w tygodniu przez co najmniej 8 godzin w ciągu dnia
Odpowiedź:
Placówki oddawcze Wykonawcy, które doręczają adresatom przesyłki pocztowe, winny być czynne przynajmniej 5 dni w tygodniu przez co najmniej 8 godzin w ciągu dnia.
Pytanie 20 – Czy Zamawiający wymaga aby na dowodzie nadania przesyłki rejestrowanej w każdym przypadku pozostały dane nadawcy jakim jest Zamawiający?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby na dowodzie nadania przesyłki rejestrowanej w każdym przypadku pozostały dane Zamawiającego.
Pytanie 21:
Czy Zamawiający w ramach zamówienia będzie nadawał również przesyłki wymagające zastosowania przepisu art. 57 paragraf 5 pkt 2 KPA, ew. art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej lub analogicznych przepisów innych aktów prawnych odnoszących się do nadawania przesyłek ze skutkiem zachowania terminu lub wniesienia pisma do sądu/organu administracji publicznej (w brzmieniu przewidzianym nowelizacjami dokonanymi przez nowe Prawo pocztowe)?
Art. 57 paragraf 5 pkt 2 KPA:
Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
Art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej:
Art. 12paragrafie 6
Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
2) nadane w polskiej piacówce pocztowej operatora wyznaczonego albo złożone w polskim urzędzie konsularnym; Wykonawca zwraca uwagę, iż w jego ocenie wymóg nadania pisma do organów administracji publicznej wyłącznie za pośrednictwem operatora wyznaczonego w celu zachowania terminu do jego wniesienia stanowi nieuzasadnione w świetle art. 31 ust. 3 Konstytucji RP naruszenie zasad równości (art. 32 ust. I Konstytucji RP) i wolności działalności gospodarczej (art. 20 i 22 Konstytucji RP), a także zasady demokratycznego państwa prawa (art. 2 Konstytucji) ze względu na nadmierną i bezzasadną ingerencję państwa w sferę wolności gospodarczej. Należy bowiem zauważyć, że przepisy Prawa pocztowego zezwalają na wykonywanie działalności pocztowej nie tylko przez operatora wyznaczonego, a więc operatora obowiązanego do świadczenia powszechnych usbig pocztowych (art. 3 pkt 13 — nowe PP), ale również przez innych operatorów. Ustawodawca natomiast, pomimo tego że uprawnia organy procesowe do doręczania pism nie tylko za pośrednictwem operatora wyznaczonego, jakim jest Poczta Polska S.A., ale również za pośrednictwem innych uprawnionych podmiotów zajmujących się doręczaniem korespondencji, pominął operatorów innych niż Poczta Polska S.A. w przepisach regulujących nadawanie pism procesowych do sądów i organów administracji. Taka „niesymetryczność” regulacji jest trudna do wytłumaczenia, zważywszy, że nie do przyjęcia byłoby założenie, iż ustawodawca nie ma zaufania do potwierdzeń nadania przesyłki wystawionych przez takich operatorów, skoro wykazuje takie zaufanie, jeśli chodzi o doręczanie przesyłek nadanych przez organy procesowe.
W ocenie Wykonawcy art. 57 paragraf 5 pkt 2 KPA oraz art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej są zatem niezgodne z Konstytucją RP i nie powinny być stosowane.
Warto bowiem zauważyć, że organy procesowe czy organy administracji mogą przy doręczaniu przesyłek do stron korzystać z usług innych operatorów pocztowych.
Art. 144 Ordynacji Podatkowej
Organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. — Prawo pocztowe, swoich pracowników lub przez osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów. W przypadku gdy organem podatkowym jest wójt, burmistrz (prezydent miasta)) pisma może doręczać sołtys za pokwitowaniem.
Art. 39 KPA Organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. — Prawo pocztowe, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy
W świetle powyższego domniemanie zachowania terminu wynikające z art. 57 paragraf 5 pkt 2 KPA oraz art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej przysługujące wyłącznie w wypadku nadania przesyłki za pośrednictwem operatora wyznaczonego, a nie wszystkie podmioty świadczące usługi pocztowe, stanowi istotne, nieuzasadnione dyskryminowanie pozostałych, poza operatorem wyznaczonym, operatorów pocztowych świadczących przecież analogiczne usługi na tym samym rynku usług pocztowych, co stanowi naruszenie wyżej wymienionych artykułów Konstytucji RP. Treść art. 57 paragraf 5 pkt 2 KPA oraz art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej nie pozostaje także spójna z treścią odpowiednio ww. art. 39 KPA oraz art. 144 Ordynacji podatkowej, które pozwalają organom doręczać przesyłki nie tylko za pośrednictwem operatora wyznaczonego.
Odpowiedź: Zamawiający w ramach zamówienia będzie nadawał głównie przesyłki wymagające zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.).Szacunkowa ilość przesyłek wykazana jest w załączniku nr 2 do umowy – Formularz cenowy.
Pytanie 22: Czy Zamawiający przewiduje w ramach przedmiotu zamówienia doręczanie przesyłek również trybie kodeksu postępowania cywilnego, Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi lub Kodeksu postępowania karnego? Jeżeli tak to czy Zamawiający może wskazać szacunkowe wolumeny przesyłek, które mają być nadawane z zachowaniem zasad wynikających z Kodeksu postępowania cywilnego lub Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, tj. jaka ilość przesyłek, według szacunków Zamawiającego, będzie nadawana w trybie przepisów KPC, PPSA lub KPK w stosunku do całości zamówienia? Czy Zamawiający noże wskazać również szacunkowy wolumen przesyłek nadawanych w trybie z procedury Kodeks postępowania administracyjnego (KPA) i Ordynacji podatkowej? Jeżeli Zamawiający przewiduje konieczność nadania części przesyłek u operatora wyznaczonego, czy Zamawiający może wskazać szacunkowe wolumeny przesyłek, które mają być nadawane w ten sposób? Zasady doręczeń obowiązujące w procedurze administracyjnej i cywilnej, a szczególności konieczność nadania części przesyłek u operatora wyznaczonego wymagają innej organizacji Wykonawcy w zakresie realizacji usługi, jak też zaangażowania innych środków, W związku z tym, informacje, o których mowa powyżej będą niezwykle pomocne Wykonawcy w skalkulowaniu ceny oferty.
Odpowiedź: Zamawiający w ramach zamówienia będzie nadawał głównie przesyłki wymagające zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.).Szacunkowa ilość przesyłek wykazana jest w załączniku nr 2 do umowy – Formularz cenowy.
Pytanie 23: Jeżeli Zamawiający przewiduje konieczność nadawania części przesyłek w sposób określony w art. 57 paragrafie 5 pkt 2 KPA, art. 12 paragraf 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej oraz pism sądowych, tj. za pośrednictwem operatora wyznaczonego, to:
1) czy dopuszcza możliwość wyłączenia takich przesyłek z zakresu przedmiotu zamówienia i niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
2) czy dopuszcza możliwość sporządzenia odrębnego wykazu przesyłek wymagających nadania u operatora wyznaczonego lub ich oznakowania w określony sposób - w celu wydzielenia i nadania przez Wykonawcę u operatora wyznaczonego w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego? Wykonawca podkreśla, że Poczta Polska S.A. jako operator wyznaczony zobowiązany do świadczenia powszechnej usługi pocztowej ma obowiązek zrealizować usługę i nie może odmówić w tym zakresie zawarcia umowy o świadczenie usług pocztowych niezależnie od łączących ją stosunków z Wykonawcą. W przypadku drugim (pytanie nr 2 pkt 2) Wykonawca może nadać przesyłki za pośrednictwem operatora publicznego, ae wymagać to będzie współpracy z Zamawiającym i najpierw wyodrębnienia przesyłek, które muszą być nadane w trybach według ww. procedur.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza wyłączenia przesyłek wymagających zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. Z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.)z zakresu przedmiotu zamówienia i niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz sporządzania odrębnego wykazu przesyłek wymagających nadania u operatora wyznaczonego lub ich oznakowania w określony sposób w celu wydzielenia i nadania przez Wykonawcę u operatora wyznaczonego w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego.
Pytanie 24: Czy Zamawiający dopuszcza możliwość by na kopercie oprócz danych wskazanych przez Zamawiającego znajdowały się informacje o opłacie za usługę pocztową związane ze świadczeniem części zamówienia przez podwykonawców, ewentualnie inne informacje związane z obiegiem przesyłek pocztowych? Wykonawca jednocześnie zaznacza, że informacje te nie będą zakrywać nadruku adresu firmowego Zamawiającego oraz nie będą naruszać innych wymagań wskazanych w SIWZ. Czy Zamawiający dopuszcza również możliwość dokonania zmian układu danych adresowych na kopercie, polegających na obniżeniu danych adresowych nadawcy w taki sposób aby zwiększyć wysokość górnego marginesu koperty do wartości ok. 30 mm?
Wykonawca zaznacza, że powyższa zmiana ma na celu usprawnienie procesu obiegu przesyłek pocztowych doręczanych przez Podwykonawców.
Odpowiedź: Dopuszcza się możliwość by na kopercie oprócz danych wskazanych przez Zamawiającego znajdowały się informacje o opłacie za usługę pocztową związane ze świadczeniem części zamówienia przez podwykonawców, ewentualnie inne informacje związane z obiegiem przesyłek pocztowych.
Zamawiający dopuszcza również możliwość dokonania zmian układu danych adresowych na kopercie, polegających na obniżeniu danych adresowych nadawcy w taki sposób aby zwiększyć wysokość górnego marginesu koperty do wartości ok. 30 mm.
Pytanie 25 : Zgodnie z rozdziałem C paragraf 3 ust. 2 SIWZ Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Do dnia 7-go każdego miesiąca Operator wystawi fakturę VAT wraz ze specyfikacją wykonanych usług, płatna przelewem w terminie 30 dni od daty jej dostarczenia Zamawiającemu.
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia terminu płatności faktury do 14 dni od daty dostarczenia jej Zamawiającemu?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia terminu płatności faktury do 14 dni od daty dostarczenia jej Zamawiającemu.
Pytanie 26: Zgodnie z Rozdziałem B pkt 1.4. ppkt a) SIWZ, Wykonawca winien posiadać” aktualne zezwolenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek zgodnie z art. 6. usta wy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz. U 22012 r. poz. 1529). Należy zwrócić uwagę, iż zgodnie z przepisami końcowymi i przejściowymi uchwalonej w dniu 23 listopada 2012 roku nowej ustawy Prawo pocztowe:
Art. 181: Przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie niniejszej ustany wykonuję działalność pocztową na podstawie wydanych zezwoleń stają się z mocy prawa przedsiębiorcami prowadzącymi działalność na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych.
Art. 6. J. Działalność pocztowa jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru operatorów pocztowych, zwanego dalej „rejestrem
Skutek takiej zmiany podkreślał sam Projektodawca w uzasadnieniu do projektu niniejszej ustawy:
Uprawnienia operatorskie uzyskiwane będę na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa UKE, tym samym zniesiony zostanie dotychczasowy obowiązek uzyskiwania zezwolenia na usługi związane z przesyłkami z korespondencję do 2000 g i przesyłek dla ociemniałych.
Uzasadnienie do rzędowego projektu usta wy — prawo pocztowe
Druk sejmowy wy nr 801, s. 2 Od 1 stycznia 2013 r. zatem operator pocztowy może legitymować się wyłącznie wpisem do rejestru, bez konieczności posiadania zezwolenia, gdyż działalność pocztowa jest działalnością regulowaną, co znajduje wyraz w ww. art. 6 tekstu nowej ustawy Prawo pocztowe oraz w nowej definicji ustawowej tego podmiotu:
Art. 3. Użyte w ustawie określenia oznaczają: 12) operator pocztowy — przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych; Zatem od dnia 1 stycznia 2013 r. wymóg posiadania zezwolenia został całkowicie zniesiony—również w odniesieniu do świadczenia powszechnych usług pocztowych.
Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuszcza modyfikację Rozdziału B pkt 1.4. ppkt a) SIWZ oraz w taki sposób, aby zamiast zezwolenia wymagane było posiadanie wpisu do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6.1. Ustawy Prawo pocztowe (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2012 r., poz. 1529)?
Odpowiedź: Zamawiający dokonał modyfikacji SIWZ na wstępie w przedmiotowym zakresie.
Pytanie 27:
Zamawiający w pkt 15 Rozdziału B SIWZ zastrzega. że Wykonawca nie może zlecić podwykonawcom prac objętych przedmiotem zamówienia. Co więcej, Zamawiający nie podaje żadnego uzasadnienia dla wprowadzenia takiego zastrzeżenia.
Jednakże w Rozdziale D SIWZ —. Formularzu oferty, pkt 6, znajduje się miejsce na wskazanie części zamówienia, której Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.
Prosimy o wytłumaczenie tej wewnętrznej sprzeczności SIWZ.
Takie zastrzeżenie nie ma oparcia w obowiązujących przepisach i stanowi naruszenie przepisów Prawa pocztowego. Wskazać bowiem należy, że nowa ustawa Prawo pocztowe, która zaczęła obowiązywać 1 stycznia 2013 r. wprost dopuszcza świadczenie usług pocztowych przez podwykonawców. Zgodnie z art. 35 ust. 1 Prawa pocztowego operator pocztowy, który zawarł z nadawcę umowę o świadczenie usługi pocztowej , może po przyjęciu przesyłki pocztowej powierzyć dalsze wykonanie usługi innemu operatorowi pocztowemu na podstawie umowy o współpracę zawieranej w formie pisemnej Art. 35 ust. 3 Prawa pocztowego dopuszcza posługiwanie się nawet dalszym podwykonawcą i stanowi, że przepis ust. 1 nie narusza prawa operatora pocztowego, który zawarł z nadawcę umowę o świadczenie usługi pocztowej do powierzenia podwykonawcy dalszego wykonania w imieniu tego operatora usługi na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej
W ustawie tej przewidziane są również warunki odpowiedzialności podwykonawcy:
Rozdział 8 Odpowiedzialność operatora pocztowego oraz postępowanie reklamacyjne
Art 82 I. Do odpowiedzialności operatorów pocztowych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. -. Kodeks cywilny, leżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
2. Podwykonawca, o którym mowa w art. 6 ust. 4, ponosi wobec operatora pocztowego odpowiedzialność za me wykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w zakresie działam ości pocztowej jak operator poczto wy, z wyłączeniem art. 92—94. Roszczenia przysługujące operatorowi pocztowemu wobec takiego podwykonawcy przedawniają się z upływem 6 miesięcy od dwa, w którym operator pocztowy naprawił szkodę.
Tak więc mając na uwadze powyższe, specyfika zamówienia pozwała na posługiwanie się podwykonawcami, co wyraźnie sankcjonuje ustawodawca w przywołanej ustawie.
Brak dopuszczenia do realizacji części zamówienia przez podwykonawców stanowi również dyskryminację innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych, co w konsekwencji prowadzi do naruszenia art. 7 ust.l PZP. Czy wobec powyższego Zamawiający przewiduje zmianę pkt 15 Rozdziału B SIWZ poprzez wprowadzenie możliwości korzystania z usług podwykonawcy przy wykonywaniu zamówienia?
Odpowiedź: Zamawiający dokonał modyfikacji SIWZ na wstępie w przedmiotowym zakresie.
Pytanie 28:
Zgodnie z pkt 17 Załącznika nr 1 do Umowy, Zamawiający wymaga, aby punkty odbioru niedoręczonych pod adres przesyłek (awizowanych) znajdowały się na terenie każdej gminy lub gminy sąsiadującej. Wykonawca wskazuje, że taki wymóg może spełnić tylko jeden operator pocztowy, a mianowicie Poczta Polska S.A. Prowadzi to w konsekwencji do naruszenia elementarnych zasad prawa zamówień publicznych tj. zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców (art. 7 ust. 1 PZP).
Podkreślić należy, że w takiej sytuacji pomimo z pozom konkurencyjnego trybu postępowania, udział w jego realizacji może wziąć tylko jeden podmiot czyli Poczta Polska S.A. Żaden bowiem operatora pocztowy nie posiada takiej sieci placówek (zwłaszcza jeżeli chodzi o obszary wiejskie) by w każdej, nawet najmniejszej gminie (biorąc nawet pod uwagę dwie gminy sąsiednie) posiadał swój punkt odbioru niedoręczonych przesyłek W związku z czym nie jest w stanie sprostać postawionemu wymogowi.
Czy w związku z powyższym Zamawiający przewiduje możliwość zmiany SIWZ poprzez usunięcie powyższego zapisu, jako naruszającego przepisy obowiązujące oraz niemającego zastosowania do usługi będącej przedmiotem zamówienia?
Odpowiedź: Zamawiający pod nazwą ‘punkt odbioru” rozumie placówkę własną Operatora umiejscowioną w każdej gminie lub gminie sąsiadującej dopuszczając jednocześnie współpracę Operatora z innymi podmiotami podwykonawcami na bazie niezależnych od Zamawiającego umów zgodnie ze zmienionymi zapisami SIWZ
W związku z powyższym na podstawie art. 12 a ust. 2 Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert:
Termin składania ofert upływa dnia 07.11.2013 r. do godziny 900/czasu lokalnego/
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.11.2013r o godz. 1000/czasu lokalnego/
w siedzibie zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy w Końskich ul. Partyzantów 1 pokój nr 26.
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 220749-2013 z dnia 2013-10-22 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Końskie
Przedmiot zamówienia świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych do 50 g oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz Urzędu Miasta i Gminy w Końskich...
Termin składania ofert: 2013-11-04
_____
Numer ogłoszenia: 229361 - 2013; data zamieszczenia: 31.10.2013
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 220749 - 2013 data 22.10.2013 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Końskie, ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, fax. 041 3722955.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
II.2) Tekst, który należy dodać:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Miasto i Gmina Końskie